Udstykning af grund samt del af hus??

Jeg er på boligjagt og har fundet en 1 plans villa med 2 boliger i, altså et dobbelthus med seperate indgange.

Da jeg ikke er interesseret i at leje ud, tænkte jeg om udstykning var en mulighed?

Grunden er på ca. 1600 m2, ligger i byzone (8950 Ørsted) og boligerne er på hhv. 64 og 82 m2.
Dette som jeg er interesseret i at udstykke er 64 m2 bolig samt en lille del af haven - da der er stor gårdareal med 2 indkørsler, tænker jeg det evt. kunne være fælles eller deles.

Håber der er en venlig sjæl herinde der kan fortælle mig om dette er muligt, regler deromkring og hvad dette ville koste ca.




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nogle år siden jeg arbejdede med udstykningssager og reglerne kan have ændret sig meget siden da. Derfor vil/tør jeg ikke give dig rådgivning.
Jeg syntes du skulle henvende dig til en privat praktiserende landinspektør og sætte ham ind i sagen. Så vil han hurtigt kunne give dig et bud på om det kan lade sig gøre og hvad det vil koste. Skal det laves, er det under alle omstændigheder et privat praktiserende landinspektørfirma der skal gøre det, da det kun er dem der har autorisation til det.
En forespørgsel koster som regel ingenting.
mvh.
Melin
Ellers kan du jo lave det i ejerlejligheder, så må der gerne være flere lejligheder på samme matrikkel.

je_ns : tak for råd, det vil jeg da helt klart have med i baghovedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis