varme mod skadedyr

vi har fået os et lille problem med nogle små skadedyr. behandlingen koster mange penge og er ikke sikker. men skadedyrene dør ved temp. over 50 grader.

derfor tænkte jeg på om der var nogle måder som jeg kunne varme mine rum op på. er der nogle maskiner eller andre redskaber der kan varme 55kvm(2 v. lejlighed) op til de 55grader.

tænkte selv på nogle varmeblæser fra harald nyborg med de kan kun blæse op til 40grader.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Det vil blive enormt dyrt at opvarme din lejlighed til den ønskede temperatur som skal holdes i mindst et par døgn for at have sin virkning. Jeg er heller ikke helt sikker på at ejeren af huset vil syntes det er godt for hans hus.
er det ikke noget udlejer skulle sørge for?? hvis det var mig havde jeg bestemt ikke gjort noget selv
Jo det er noget udlejer skal sørge for, men som du også ved, findes der temlig mange udlejere der ser stort på vedligeholdelse o.l. de bruger husene som rene pengemaskiner. For dem er vedligeholdelse et Rusisk fremmed ord.
Med hensyn til at varme op til den temperatur, vil jeg tro der skal en gasfyret varmekanon til.
Skrevet af micko på 17 mar 2013 12:21
temperaturen skal kun være deroppe i et par timer ikke mere.

Så må du jo ud og leje sådan en gasdrevet varmekanon, de elektriske får svært ved at nå den temperatur.
de elektriske er til og få men skal hentes i sverige og kosterer 2.5k stykket
Skrevet af aap89 på 17 mar 2013 19:58
de elektriske er til og få men skal hentes i sverige og kosterer 2.5k stykket

Du kan nu godt købe en 10 Kw. elektrisk varmeblæser i DK. men den kræver altså 380 v og det er nok lidt dyrt at anskaffe sig sådan en, hvis den kun skal bruges et par timer eller fem. så vil det være noget billigere at leje en gasdrevet, der også meget hurtigere vil bringe temperaturen op.
Lad mig gætte på, at det handler om en lejlighed i 2400 Kbh
Det er meget langt fra sikkert, at der i en sådan lejlighed er 380V med 16amp installation.
Det bør i hvert fald undersøges, før man kaster sig ud i noget med stor en el blæser.
Det lyder som et noget ubehageligt projekt med en ikke ubetydelig brandfare i, ikke med de 50+ grader, men mere i forbindelse med varmekilden og dens udfoldelser, som formodentlig vil være en kende mere varm end 50 grader.
Det vil være uudholdeligt at holde varmekilden under observation.

Med venlig hilsen
ktm

 

det er i det område. har skaffet mig noget pulver igennem england som jeg afprøver først. det kan ikke købes herhjemme, så må vi håbe at det virker. føler mig heller ik helt sikkert med alle de varmeblæser m.m.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis