Ventilator med timer -stikkontakt

Hej folkene

Vi har renoveret bryggers og i den forbindelse ville vi gerne sætte en ny ventilator op i loftet med timer og fugtsensor.(praktisk når vi tører tøj derude.

Der er så tre stik i den, 2xL 1xn. Man må vel ikke selv trække det fra lampestedet i loftet.? (det med korrespondance)

I så fald man ikke må, kan man så ikke sætte den til stikkontakten og så sætte en afbryder på, sådan en man bruger til f.eks lamper? Men hvordan gør man det når timer/hygrostat stadig skal virke?

På forhånd mange gange tak
Hej folkene Vi har renoveret bryggers og i... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
...eller hvorn!
Så sætter du den brune (fase) i den terminal der hedder L, og den blå (nul) i den terminal der hedder N. Dernæst indstiller du hvilken % fugtighed ventilatoren skal starte på, og var lang tids efterløb den skal have på timeren. Så skulle dit bryggers gerne holde en fugtighed under det du indstiller ventilatoren til. Den starter og stopper selv.

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Det prøver jeg senere...tak indtil videre
Jeg tror sgu det helt korrekt (ikke at jeg nogensinde tvivlede)
Da jeg bare satte den til i stuen, så startede den og kørte i to min (mindste indstilling på timer. )
da jeg så tog den i bryggerset, så kørte den i intet mindre end en milliard minutter fordi konen lige havde hængt tøj op ("skal den larme så meget -hold nu kæft kælling -det virker ")

jeg siger mange mange tak for hjælpen!!!

Hvor skal jeg sende øllene hen?
Ja, de er ikke altid lige nemme at stille tilfreds.. Ingen øl behøves, vi hjælper jo hinanden på kryds og tværs af vores fag.. Dejligt at du fik det til at fungere, og tak for tilbagemeldingen.

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis