Parcelhus - elektrisk dørlås

Hej,

Jeg har en forholdsvis ny bryggersdør - 3 punkts lukkemekanisme. Derudover en dobbelt facadedør i garage. Ruko cylindere med systemnøgler.

Er det muligt at få en elektrisk løsemekanisme indbygget som også "klarer" det med 3 punkts lukkemekanismen?

Er det muligt at styre det via eks. et ihc kodetastatur?

Hvad for et system kan jeg komme til at anvende?

Hilsen Torben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yale Doorman kan fungere med stanglås.

Alternativt findes der en motorlås der kan klare opgaven. Jeg ved ikke hvad den koster, men den er sikkert hamrende dyr. En alm. Safetron koster hurtigt 5000 - 8000 kr. For låsekasse og styring!

Hvis jeg var dig ville jeg smide stanglåsen ud og smide en magnetlås i, fx en EL582. Det har jeg gjort i vores hoveddør, hvor der også før var en stanglås og det fungere upårklageligt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nej, men stanglåsen er der jo ikke nødvendigvis for sikkerheden, men for at sikre at døren lukker tæt til og bliver trukket mod gummilisterne når der løftes op i håndtaget.

Nu kender jeg ikke dit hus og dets beliggenhed, men det er heldigvis sjældent at indbrud sker via en hoveddør eller en bryggersdør. Man kan evt. Forsyne døren med en ekstra mekanisk lås, som låses når huset er forladt i længere tid, fx når I er på weekend tur eller på ferie!

Jeg har glas i min hoveddør og har derfor monteret cylindre på begge sider af døren. Håndtaget er kun aktivt når der trykkes på det indvendige UD-tryk eller når en brik vises foran kortlæseren eller kode indtastes. Jeg har lavet det sådan at når vores tyverialarm tilkobles, tages UD-trykket ud af funktion. Herved kan døren ikke åbnes via dette hvis ruden knuses, eller hvis tyven vil bruge døren som flugtvej.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis