hvilke regler/krav til et træpillefyr i værkstedet

Hej
Jeg står og skal have købt et træpillefyr (biomax 16) det vil jeg montere ude i værkstedet, planen var at jeg ville lave et lille rum hvor fyret står inde, værkstedet er muret op i gasbeton, indvendig har jeg banket forskalningsbrædder på væggene med 60 cm mellemrum og så sat 1 lag gips op hele vejen rundt, planen er at det rum jeg vil bygge inde i garagen skal sættes op i gasbeton også, hvilke krav er der til det rum, er det nok at sætte 2 lag gips på væggen (syntes jeg har hørt at det må man ikke mere hvis man har træskelet inde bag) og så troltex på loftet ovenpå loftsbrædderne som sidder der nu og så en brandsikker dør, eller er der andre regler jeg skal være opmærksom på?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh. Brian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lige så godt tage fat, i din skorstensfejemester, det er alligevel ham der skal godkende, arrangementetet i sidste ende.
som udgangspunk (så selv skorstensfejerens liste):: klasse 1 loft, dvs troldtekt eller gips. vægge er ligemeget.
Friskluft minimum samme dimension som lysning i skorsten. Vand eller pulverslukker 6kg.
og så skal overtryksventil ikke pege så den kan lukke vand i ansigtet på folk, af en sjov årsag påpegede min fejer det selvom min gik nedad.
Hvis dit værksted er en særskilt bygning, så kan det være en træhytte, der er ikke nogen krav til lofter og vægge. Det er kun hvis dit værksted er en del af huset, eller der er dyr derude, at der er andre krav. Så du bliver nød til at definere hvor dit værksted er? Mit har træloft, og en alm dør, men det er også en ekstern bygning i forhold til huset
Men som der bliver sagt, snak med din skorstensfejer, de plejer at være flinke, min er i hvert fald rigtig flink

Mvh

Morten

mit fyr står i særskilt værksted, og der var krav om kl 1 loft. og frisk luft, ellers ikke andet.
Ok, super med forskellige regler Både mit forsikrings selskab og skorstensfejer sagde at der var ingen krav til loft hos mig

Mvh

Morten

Annonce
Inden du nu får købt dette Biomax 16, burde du se dig om efter alternativer. Det er et billigt fyr ja. Men der findes rigtigt mange langt bedre alternativer. Scotte, MGM, Vølund, Atmos osv. Alle alternativer under 30.000,- Og alle med bedre virkningsgrad end Biomax 16. De er også alle langt lettere at rengøre end Biomax 16.

Hvis du er i tvivl så kig på www.stokerpro.dk - Fantastisk godt forum for folk med pillefyr, stokerfyr osv.
Enig med Tomder, ville også have valgt et andet fyr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis