Hvilke regler/krav til et træpillefyr i værkstedet?

Hej
Jeg står og skal have købt et træpillefyr (biomax 16) det vil jeg montere ude i værkstedet, planen var at jeg ville lave et lille rum hvor fyret står inde, værkstedet er muret op i gasbeton, indvendig har jeg banket forskalningsbrædder på væggene med 60 cm mellemrum og så sat 1 lag gips op hele vejen rundt, planen er at det rum jeg vil bygge inde i garagen skal sættes op i gasbeton også, hvilke krav er der til det rum, er det nok at sætte 2 lag gips på væggen (syntes jeg har hørt at det må man ikke mere hvis man har træskelet inde bag) og så troltex på loftet ovenpå loftsbrædderne som sidder der nu og så en brandsikker dør, eller er der andre regler jeg skal være opmærksom på?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh. Brian

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lige så godt, tage fat i din skorstensfejemester, det er alligevel ham der skal godkende, arrangementetet i sidste ende.
Skrevet af uldal på 13 mar 2013 22:18
... og dit loft skal være brandhæmmende! MEN et pillefyr gir en masse gratis varme fra sig til rummet, så hvis det er muligt, kunne du "ventilere" til naborum

et nyt pillefyr idag giver ikke meget gratis varme fra sig, et nyt pillefyr idag i et uopvarmet rum, giver et koldt rum.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis