Termotag

Hej LDS.

Vi skal have et termotag. Det skal være 25mm da vi gerne vil bruge den 9 mdr. af året.

Men et termotag med tilbehør løber hurtigt op i 17.000 kr. 

Kan det betale sig at købe et med heatstop?

Hvad med alusystem vs termosystem med tanke på kuldebroer.

Vores udestue er 3 x 7,7 m.

Skal vi gå efter det billigste eller kvalitet? Hvad kan i anbefale?

På forhånd tak.

Lars.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være helt rart om du skrev i hvilken landsdel du boede, for med det post nummer du bruger kan det jo være på nordpolen !!!!!

Bortset fra det så har jeg et ordsprog til dig:
Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.
jeg ville nu også vælge den bedste løsning uanset om den koster 10000 mere.
Desværre er mange byggeprojekter og renoveringer styret af økonomien idag og dette betyder i mange tilfælde en ringe kvalitet der enten ikke er tilfredsstillende eller økonomiske på lang sigt.

Jeg skal ikke kunne kloge mig i de nævnte kavliteter, men en ting kan jeg berette om, og det er at det skaber en voldsom varme i rummet under et klart tag.
Jeg har et par garager, nogenlunde isolerede, med klart termotag. Det giver den ønskede effekt med et herligt lys, men når solen bager ned på det om sommeren, ja så er der ULIDELIGT varmt der inde. Så hvis nogle af de kvaliteter du nævner har noget at gøre med at holde varme ude om sommeren, og holde på varmen om vinteren, så er det sikkert godt.
Om vinteren når blot solen skinner nogenlunde, er der intet mindre end vidunderligt der inde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan dog hjælpe at man sommerdage har en baldakin til at trækker under pladerne af lagenlærred, så bliver der knapt så varmt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis