Bosch opvasker tørrer ikke

Jeg har en Bosch opvasker (model SHV67T33EU), der – som så mange andre opvaskere – ikke tørrer opvasken ordentligt. Har forsøgt at rense den blå vandbeholder og ventilerne på venstre side samt afløbsslangen i bunden af maskinen, men uden at det har gjort nogen forskel.

Hvis jeg åbner maskinen under vask, er der varmt i maskinen, så jeg kan vel udelukke at varmelegemet er i stykker, men jeg får ikke den der damp-sky i hovedet, når jeg åbner lågen efter endt opvask.

Jeg har holdt øje med den blå vandbeholder mens maskinen kører og har kunnet konstatere, at beholderen aldrig bliver fyldt mere op end en syvendedel (ca. 7-8 cm) og det virker jo lidt underligt. Kan dette være årsagen til at den ikke tørrer korrekt og hvad kan i såfald være problemet?

Kan det mon være den ventil der holder vandet inde i den blå beholder der – trods min rensning – ikke kan holde tæt? Eller kan det mon være fordi maskinen ikke får nok vand? Jeg har renset filteret i AquaStop dimsen og tjekket at vandhanen leverer nok vand, men måske er AquaStop dimsen defekt? 

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig?


\ Nevil

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe?

\ Nevil

hmm er lidt i tvivl om hvad det er for en blå beholder du har ikke mulighed for at tage et billede af den.
Hvad med afspænding tager den det for ellers bliver det ikke ordenligt tør da det er det der virker som en slangs viskestyk

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ja, jeg mener bestemt maskinen tager afspændingsmiddel ind, for jeg jeg skal fylde på med jævne mellemrum.

Herunder er et billede hvor beholderen (jeg valgte at kalde blå pga. den blå bagside) er markeret med en blå ramme og som aldrig fyldes mere op med vand end til den røde streg.

Jeg mistænker derfor at det er ventilen markeret med grøn, der ikke holder tæt, men kan det forklare at den ikke tørrer ordentligt?



\ Nevil

det er helt sikkert en ventil der er def.Den beholder du har sat blå om skal være næsten helt fuld inden den begynder at lukke vandet ud af beholder igen.-Det kunne også nemt være en af de andre ventiler lidt til venstre for neden på billedet der er def eller ikke lukker helt tæt.De to ventiler kan nemt tages ud og gøres rene (hvis ikke de er helt rustet sammen)(de sidder med to skruer)ellers koster de ikke specielt meget hvis de ikke kan rep.Disse ventiler kan nemt være skyld i at din maskine ikke tørre ordenligt da der kommer vand ind i maskinen under tørreringen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Jeg har allerede forsøgt at rense alle ventilerne, men jeg prøver lige igen og ellers må jeg prøve at skifte dem ud med nogle nye.

Kan det ellers have noget med vandtilførslen eller AquaStop dimsen at gøre?

\ Nevil

Annonce
nej det tvivler jeg meget på så skal den da være så der står og siver vand ind i maskinen men det kan du nemt tjekke åben maskinen se hvor meget vand der står i den sluk den og lad den stå et døgn hvis vandstanden er steget er den utæt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Nu har jeg pillet trykkammeret (det i den grønne cirkel) ud og skilt det ad og må erkende, at jeg ikke forstår hvordan det nogensinde skal kunne holde tæt, da der jo ikke er nogen pakninger eller noget.

Er det ikke meningen at trykkammeret skal forhindre vandet i at løbe ind i maskinen?



\ Nevil

jep det er nemlig præcis det at det skal gøre og først lukke vandet ind i maskinen når at sidekammeret er fuld

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis