Primer på motorsav

Hej alle
Jeg har en motorsav Stiga SP 355.
Så ville jeg lige rense(udskifte) benzinfiltret.
Til min store undren kom der 2 benzinslanger op af tanken hvoraf der var benzinfilter på den ene. Den anden slange der var kortere var ikke forbundet til noget i tanken.
Der er gummidutprimer på saven. Når jeg trykker på gummidutten kommer der benzin ud af den korte slange.
Jeg kan ikke få øje på nogen studs i tanken.
Er der nogen der ved om den slange uden filter bare skal ligge nede i tanken ?? og evt. suge benzin til kaburatoren .


 Med venlig hilsen

 Anker

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Den filterløse slange er den primeren suger fra, som du selv er inde på.

mvh

 varmetossen

Jeg vil nu mene at den korte slange er retur fra karburatoren af den overskydende benzin og er ikke en sugeslange.
mvh Jørgen.
Hej.
Sidst jeg havde tarmene ude af sådan een så det bestemt ud til at være primersuget

mvh

 varmetossen

Så lærte jeg også noget i dag,du har sikkert ret Klaus det var bare min opfattelse af systemet uden at have studeret det nærmere.
Mvh Jørgen.
Annonce
Hej.
jeg er ikke 100 på det. Har prøvet lidt på nettet, men prøver lige at ringe til en ven 

mvh

 varmetossen

Hej.
Så viste det sig søreme at der stod en SP 355 på storskraldshylden, hjemtaget til dissektion, da jeg selv har præcis samme sav, solgt med et andet navn, og i rød plastic. Den har drillet så derfor. Jeg har ellers forbud mod hjemtagning i flæng og må ikke ret gerne køre på omlastepladsen alene
Nå det korte af det lange er, at den korte slange er suget til primeren og er ikke fæstnet i tanken, så ingen skade sket

mvh

 varmetossen

Hej Klaus
Det var jo en formidabel service fra din side.
Takker mane gange og håber at kunne gøre gengæld en anden gang

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Gammel skade. Er uddannet i servicefag engang i forrige århundrede

(og inkarneret/uforbedrelig samler uden speciale !!!)

mvh

 varmetossen

Hej igen
Motorsaven er nu samlet og afprøvet.
Det hele virker med den korte slange bare lagt ned i tanken.
Om den suger eller ????
Tak til alle implicerede

 Med venlig hilsen

 Anker

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis