Ifø, knækket plastic i cisterne

Hej.

Jeg håber ikke dette er en gentagelse, men jeg kunne i hvert fald ikke finde noget om det.

Jeg blev bedt om at kigge på et klassisk Ifø toilet der løb meget og ikke kunne skylle.


Umiddelbart før problemet opstod var en VVS'er ude for at rense vandhane-filtre (der var stoppet pga snavs fra netop overstået rør-arbejde). Han kiggede samtidigt på toilettet der heller ikke kunne skylle ordenligt pga det snavs der lå i alle rør efter en rør-skade et andet sted i ejendommen. Jeg fik fortalt at han havde ret hårdt fat i toilettet og at det efterfølgende kunne skylle, men begyndte at løbe.

Dét problem tog til og efter et par dage kan det slet ikke skylle og løber meget.

Jeg taget låget af cisternen (tak til LDS for vejledning i dét) og kan se at der ligger små plastic-stykker i bunden af cisternen. Samtidigt kan jeg se at der er knækket noget plast af i bunden af cisternen hvorfra vandet skal løbe ud. Området er markeret med rødt på billedet nedenfor:


Så spørgsmålene er nu:
 - er det en klassisk Ifø-fejl der opstår med tiden?
 - Kan den slags opstå som funktion af "hårdhændet" VVS-arbejde?
 -  Er det rimeligt at jeg beder VVS'eren udbedre "skaden" der opstod umiddelbart samtidigt/efter hans arbejde?

Undskyld den lange smørre

Mvh Troels.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en plastic ring, der låser de 4 tapper den skal trækkes op.. Men det burde en vvs montør vide. Men ja de kan godt være lidt skrøbelige.
Hej Troels,

Hvad kom der ud af det ift. dig og VVS'eren og hvordan blev problemet fikset?

Mvh.
Morten
Datter er svigersøns toilet havde samme skavank, efter en var stødt ind i toilettet, så låget forskubbede sig, jeg kikkede på men opgav, svigersønnen ringede til en bekendt der er VVS'er, han bedste råd var køb et nyt toilet, det var ret dyrt i stumper, og cisternen skulle afmonteres, jem og fix havde et nyt ifø på tilbud  til 900 kr

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis