Tæring i tilslutningsslange på vaskemaskine.

For godt 14 dage siden tilsluttede jeg min nye vaskemaskine, en Sansung med ECO-bubbles og alverdens fint.

Jeg satte vandtilslutningen på og lod den stå tre timer for at sikre at den var tæt inden jeg satte vaskemaskinen på plads under bordet. Godt en uge senere bemærkede jeg, at der kom vand ud under vaskemaskinen og tørretumbleren. Min første tanke var, at det var tumbleren, der var rendt over, men da jeg flyttede vaskemaskinen ud kunne jeg se at det kom fra vandtilslutningen. Et nærmere blik på denne, efter den slangen var skruet af, viste at der var tæringer i omløberen, som er lavet af aluminium. I grunden ikke underligt, nå man tænker på, at alu-omløberen er skruet på en forkromet studs af stål.

Det morsomme kom, da jeg henvendte mig i butikken. Ekspedienten var helt enig med mig i, at det var galvanisk tæring, men ikke desto mindre var hans tilbud, at jeg kunne få en ny slange magen til den gamle!!! For mig vil det være at lave samme problem en gang til, og så synes jeg da, at han skulle påtage sig ansvaret for de vandskader der måtte påstå som følge heraf.  Efter nogen diskussion indså han dog, at det nok var det klogeste at vælge en anden type slange med messingomløber, hvilket også blev udfaldet til sidst.

Udover at dele min erfaring vil jeg meget gerne høre, om der er andre der har oplevet noget tilsvarense.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det en helt ny slange/omløber, der så hurtigt var ødelagt??????? I så fald er det meget imponerende!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja. Det var en funklende ny maskine med en ligeså ny slange. Jeg var også målløs over at se, at der var tydelige tærineger, også i gevindet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

IMPONERENDE!!!
Men tak for oplysningen, der er skrevet ind på husketavlen. En skønne dag kunne man jo mageligt stå over for samme udfordring.

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har selv lige fået en samsung vaskemaskine , der var nylonomløber på i begge ender af tilslutningsslangen , er det ikke reduktionsstykket (fra3/4"  til1/2" ) der var af alu,
der var ingen reduktion med til min maskine, så de har nok fundet ud af at det ikke er så godt

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Reduktionen er en standard Balofix ligesom tilslutningsstudsen. I den ene ende, den der skal på vaskemaskinen, er der en nylonomlæber, mens der i den anden ende, den med aquastoppet, er en aluomløber. Reduktionen er den som følger med Balofixventilen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis