wc i skurvogn til kloak

Hvordan tilslutter jeg mit wc, bruser, vaskemaskine i skurvognen til kloaken?
Og hvordan finder jeg kloakrøret? Kloakbrønden ligger midt i vejen udenfor ejendomen og pvc røret til huset løber nok forbi skurvognen, under jord. Stoler ikke på at de tegninger som kloakmesteren lavede for 20 år siden er præcise nok til at finde det. Men hvis jeg nu finder dem er vel bare at koble sig på med en forgreningsrør af en eller anden form?
Eller skal jeg ud i kværn og trække slange ud på vejen til brønden?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt skulle du have en kloakbrønd, inde på din egen grund. Men er den/de dækket med jord eller fliser, kan de jo godt være svære at finde frem.

Hvis det er en lejet toiletvogn, er det vist standart med kværn til toilettet, så man kan klare sig med et tynd afløbsslange.
Ja, kloakbrønden er på min egen grund. Det er også der vejen løber. Jeg har også en ved siden af huset men det er et stykke væk fra vognen og opad bakke og den skal græves op og flyttes. Jeg havde tænkt mig at det villle være nemmest at koble mig på med en forgrening på PVC røret ud til kloakbrønden ude på vejen.

Hvis jeg nu køber en kværn, kan jeg så lade vand fra vaskemaskine og bruser gå gennem kværnen?
Skurvognen står opstillet på min grund og skal blive stående. (værksted, svigerforældre overnatning, teenage værelse).

Og, ja det er rigtigt, jeg ved ikke noget om afløb eller kloak.
Hvis du skal have vognen permanent opstillet, kan du vel lige så godt, tilslutte den med 110 mm kloakrør, de er jo ikke væsentlig  dyre, og så spare du udgiften til kværnen.
Ja, skal den stå permanent så få det lavet ordentligt, en tynd slange fryser også nemt til om vinteren, så skal varmetrises.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis