Tilslutning af lysdæmper

Hej jeg har en lysdæmper fra Fuga, som ser ud bagpå, som på billedet.
Jeg skal herved have tilsluttet nogle lamper til denne lysdæmper helt fra starten, men er lidt usikker på hvad jeg skal gøre.

jeg har lamperne med blå=nul og brun=fase og grøn/gul=jord
Så har jeg den faste installation, hvor strømmen kommer fra; her er det det sammen.

Hvordan skal kablerne sidde 100 %? 

Jeg har fundet denne tegning og har derfor tilsluttet lampernes nul=blå til den faste installations nul=blå også har jeg sat den faste installations fase=brun i L på lysdæmperen og lampernes fase=brun i lysdæmperens kontakt i midten med pilen. Men dette lader ikke til at virke.
Tænkte bare at jeg vil lave konstant nul til lamperne også kunne afbryde ved hjælp af fasen, men er altså ikke rigtig tænkt. 

Jeg har derved kigget på tegningen over installationen, men hvad er det der er mellem lysdæmperen og lampen? 

På forhånd mange tak for hjælpen


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du, at du er ved at lave en installation med lysdæmper "fra starten af", dette ved du selvfølgelig godt at du ikke må, og hvis du ikke ud fra monteringsvejledningen ovenover kan se hvor kæden hopper vil jeg råde dig til at få fat i en elektriker.
Havde du bare skulle skifte fra en 1 polet afb til en lysdæmper, hvilket du gerne selv må, hvis du ikke ændrer i den faste installation, så skulle nul og jord køre direkte til lampen, (vil de som regel også gøre i en allerede etableret installation) og fasen skulle køre i sympolet L på lysdæmperen. Tændledningen/mellemledningen, der kører op til lampen, tilsluttes sympolet med bølge og pil igennem. Den lige pil på lysdæmperen bliver brugt, hvis du vil tilslutte at impulstryk, der også kan tænde for lampen (f.eks ved en korrespondance tænding) Sympolet mellem lysdæmperen og lampen er en jernkernetransformer, dvs dæmperen vil kunne dæmpe lyskilder med en jernkernetransformer foran. Har du en elektronisk transformere foran dine lyskilder skal du have fat i en anden lysdæmper.

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Hvad er det for en lampe/lyskilde du forsøger at dæmpe?

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Hvis det er en sparepære eller LED pære med en meget lille effekt, kan det være det der er problemet. For ud fra din beskrivelse lyder det til du har monteret det korrekt.
Det er 3 billige lamper fra bauhaus som denne model her: https://www.google.dk/search?hl=da&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1034&bih=572&q=arbejdslampe+400W&oq=arbejdslampe+400W&gs_l=img.3...2288.7535.0.7699.17.9.0.8.5.0.98.680.9.9.0...0.0...1ac.1.5.img.-zXoBNORmwQ#imgrc=D7cubcA8tKpUTM%3A%3BEhZ_vUMO9EHb5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ditbyggemarked.dk%252Fvarer%252F7711716.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ditbyggemarked.dk%252Findex.asp%253FSeltypeQ%253D5075%3B160%3B160
Fik af vide de godt kunne dæmpes :S
Annonce
Dæmperen kan dæmpe mellem 20 og 300W. Du har sat 1200W på. Dæmperens interne termiske sikring slår fra pga. overbelastning.
arr super, så er det derfor mange tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis