Hestekød

En gang havde vi en hesteslagter på de Mezas Vej i Århus, som lukkede for 30-40 år siden. Kødet smagte glimrende. Ved nogen, om andre slagtere i disse hestekøds-tider har genoptaget den hestekødske idé et sted i Østjylland?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske for langt væk   men....
Jeg så lige en artikel i en avis, om at en Slagter i Mariager, er begyndt at sælge masser af hestekød, han har vist altid haft hest på programmet.
Og slagter selv hestene...

http://www.mariager-slagterforretni...mp;catid=5


10 kg hakket hest for kr. 200, det må jo siges at være billigt..
Er der ikke noget med, at hestekød er blevet sundhedsfarligt, ja nærmest giftigt, efter den sidste tids omtale?
Jeg lagde øren til, at man ikke ville udsætte hjemløse, fattige og sultne for dette farlige produkt, men det derimod skulle destrueres, måske som særlig farligt affald, lidt i retning af atomaffald og asbestplader.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er nok snarere begyndt at være efter spørgsel på Heste kød efter al den "reklame"
Det er da ikke noget problem, at det er sundhedsfarligt. Det kan ædes på alderdomshjemmene, så at vi kan blive befriet for ældrebyrden. Eller sendes til Afrika.
Annonce
Min far fortalte at der i gamle dage lå en slagter i Klampenborg, som havde følgende tekst i vinduet:

Har de tabt på travbanen? 
Tag Hævn... spis heste kød.





Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
hehe....sgu meget sjovt, at slagteren i Mariager er begyndt, at reklamere med hestekød. Jeg er født og opvokset ved Mariager og vi hentede dengang altid kød i Hadsund eller Hobro, netop fordi "oksekødet" nede ved ham, ikke havde set skyggen af "okse"....
Hårby Slagtehus sælger hestekød. (også uden at være blandet med okse og so.)
Er det Hårby i nærheden af Stilling? Det er ikke så langt fra, hvor jeg bor.
Hestekød er aldeles velsmagende.
jeg har ofte serveret det, og har der været småpiger med har jeg bare kaldt det skotsk højlandskvæg og forklaret om hvilken betydning det har for kødet, at dyrene går i tynd kold luft og udelukkende spiser græs, der har vokset i den tyndere luft tættere på solen, hvorfor det er mere nærende og har et højere indhold af stivelse (sukkerstoffer).
Så glider indtages det med velbehag. Og jeg har været ligeså slem en svindler som de rumanske slagtehuse... Det får jeg leve med.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis