Hestekød

En gang havde vi en hesteslagter på de Mezas Vej i Århus, som lukkede for 30-40 år siden. Kødet smagte glimrende. Ved nogen, om andre slagtere i disse hestekøds-tider har genoptaget den hestekødske idé et sted i Østjylland?
En gang havde vi en hesteslagter på de Mezas Vej i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Chr. på 12 mar 2013 15:58
Hestekød er aldeles velsmagende.
jeg har ofte serveret det, og har der været småpiger med har jeg bare kaldt det skotsk højlandskvæg og forklaret om hvilken betydning det har for kødet, at dyrene går i tynd kold luft og udelukkende spiser græs, der har vokset i den tyndere luft tættere på solen, hvorfor det er mere nærende og har et højere indhold af stivelse (sukkerstoffer).
Så glider indtages det med velbehag. Og jeg har været ligeså slem en svindler som de rumanske slagtehuse... Det får jeg leve med.

Chr.

Sikke dog en rørende historie om højlandets velsignelser!
Jeg ved ikke rigtigt, om jeg ville kunne sove om natten, efter at have bundet små, uskyldige pigebørn med store, runde, blå øjne sådan en røverhistorie på ærmerne.
Desværre tror mine børnebørn, dem der ikke flygter fra mig i krampegråd, ikke rigtigt længere på mine tilsvarende beretninger om mangt og meget!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg sover da fint med den samvittighed.
Langt mere tyngende ville det være, hvis jeg havde lært dem -ved praktisk indtagelse- om andre produkter fra det skotske højland. Highland Park på flaske med ca 40% Vol. Se, det havde været synd. Både for de små piger, whiskey'en og sømandens samvittighed. Og måske mest af alt i mødrenes øjne....
Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvorfra mødre ved alt det de advare deres døtre imod.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvorfra mødre ved alt det de advarer deres døtre imod.

Chr, må jeg give et gæt? Praktisk erfaring? 

fase
Jeps. praktisk erfaring, og det fortsætter de så med op gennem teenageårene!
Dog helt uden nogen nytte, de samme "fejl" begås om og om igen til gamlingers undren!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af koba på 12 mar 2013 15:07
Er det Hårby i nærheden af Stilling? Det er ikke så langt fra, hvor jeg bor.

Ja, Den Grønne Vej.
Teenagere er nu engang indrette således at alt hvad de bliver advaret imod, skal afprøves. Og er det ligefrem blevet forbudt dem at gører en ting, kan du værer sikker på at den skal afprøves.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis