punktfundament af.... mørtel?

Hej

For lige at sætte scenen:
Jeg skal have sat et drivhus op i min have. Jeg bor i lejet hus med en tidshorisont på 3-4 år. Drivhuset er alu, det er grimt og det er nok 15-20 år gammelt. Tilgengæld er det gratis.
Jeg bygger med andre ord ikke the "drivhus of my life"! Ligeledes vil jeg ikke bruge udnødige penge på det.

Til sagen:
Jeg skal lave punktfundament til bundremmen i mit drivhus.
Jeg har en trillebør støbemix, men der er desværre ikke nok. Spørgsmålet er nu om jeg mon kan blande sand (fra gammel sandkasse) i gruset (+cement) for at få det til at række. Konsistensen vil blive mere som mørtel tænker jeg og det færdige resultat mere kompakt - men kan det mon stadig holde som fundament?

Jeg tænker iøvrigt på at lægge en række mursten(måske+ et enkelt skifte) nederst for at mindske kontakten mellem bundrem(træ og jord, men jeg kan ikke hitte ud af om jeg bør støbe under dem - det bliver pludseligt omfattende.

Og ja - en trailerfuld støbemix koster absolut ikke alverden. Men sandet skal jeg af med alligevel - jeg slipper for to ture med traileren.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens bruge. Det skal jo ikke holde alverden.
Jeg har endda brugt en klat stabiltgrus til en lille støbning, der heller ikke skulle kunne klare noget særligt. Det blev udmærket.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis