SMA inverter

Er der nogle her inde der har noget forstand på denne type inverter. Jeg har 2 af dem, men den en er begyndt at lave knuder, den lukker ned når den den når ca. 2000kw, og kommer med en fejlkode 6202?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fejl 6202 er vist en intern fejl i vekselretteren og altså ikke noget du kan ændre, du er nødtil at kontakte din leverandør.

Men prøv alligevel lige at fortælle lidt mere...

Hvor mange solceller har du på den ?
Hvilken slags solceller og hvilken effekt ?
Hvilken SMA vekselretter er det ?




Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg håber at jeg har fået løst problemet nu, har talt med SMA i Tyskland og de sender en ny til ombytning.

Jeg har fået lavet et anlæg med 33 celler, 190 wp, hvir jeg har koblet 2 stk. SMA sunny boy 3000TL-21, hvor den ene er gået istykker?
For at undgå at den går i stykker igen, bør du tjekke om dine celler er koblet korrekt op.

nu ved jeg ikke hvilke paneler (fabrikat og model nummer) du har, og ej heller hvordan disse er koblet på din inverter (antal strenge)
Så har bare taget nogle tilfældige 190 watt hvor open circurit voltage var 45,2 volt og med 33 stk skal du til dine 2 invertere have 4 strenge med solceller (11 + 5 på den ene inverter, samt 12+5 på den anden) -

Bemærk at den pågældende inverter er specificeret til max 750 volt DC og det betyder at du for mange typer af solceller IKKE kan koble 17 paneler i serie uden at overskride denne grænse - du skal derfor have 4 strenge i dit anlæg

Du må ikke lave 16 på den ene og 17 på den anden da de 17 giver en maks DC på 768 Volt, 16 paneler burde være ok da de er på 723 Volt , den ene vil således overstige drift spængingen for inverter og den anden ligger lige under grænsen - 750 volt er i øvrigt pænt højt for en inverter da mange andre 3 kw invertere ligger nede på 400-600 volt, 750 volt bør derfor respekteres. da dette er et absolut maksimum.

Det kan meget vel være årsagen til at din inverter er stået af hvis du kun har 1 streng på hver inverter.

Hvor mange strenge har du ?
jeg har 4 streng ialt.

1 på 9 celler + 1 på 8 celler som er koblet på en inverter, og den er ok.

1 på 9 celler + 1 på 7 celler som er er på den anden, og det er den der er noget galt med.
Nu ved jeg ikke hvilke solceller du har, men der burde ikke være noget galt med dine strenge..

Faktisk er strengene på den sidste vekselretter den mest korrekte af de to.

Som sagt er din fejlkode en intern fejl i vekselretteren!
Jeg tror ikke du har lavet noget forkert, så ville SMA da heller ikke bytte den uden omkostninger.

Du må da meget gerne melde tilbage når du får svar fra SMA.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis