Skal bygge nyt hus - EL symboler?!

Hej. Jeg skal have et nyt hus og har i den forbindelse brug for at tegne til elektrikeren, hvor spots, lampeudtag, stikkontakter, afbrydere osv skal sidde. Det er ved at være 20 år siden jeg gik på EFG og kan ikke længere huske de forskellige tegn man bruger om alle afbryderne osv. Jeg kan dog huske tegnet for en lampe, som er en lille cirkel med et kryds i, men hvad med alle de andre? Er der nogen der kender et site, hvor man kan se hvad de forskellige symboler/ikoner, eller hvad den slags nu hedder, kan findes!?
Der må ligge en forklaring på det et sted, men er bare ikke så let at finde når man ikke aner hvad det hedder!  

Mvh. Kasper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem kan du finde her http://www.nilstad.dk/Bibliotek/Root/El-installation/El-symboler.pdf

Google is your friend...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har kigget på en masse forskellige "hjemmelavet" tegninger igennem tiden, og hvis du ikke har styr på alle de symboler, skal du ikke være bange. Bare du finder på dine egne og så laver en fin lille symbolforklaring ved siden af så skal elektrikeren nok finde ud af det.
Tak for det, det var præcis det jeg var efter. :-) Jeg havde brugt 30 min. på google, men som sagt, hvis man ikke ved hvad man leder efter, så kan det godt tage noget tid. :-)

Anders S> Jeps det var også min næste løsning, men nu var jeg lige ude ved trikkeren her for to dage siden og det er da pinligt når man ikke kan huske hvad det var han sagde! :-)

Tak igen til jer begge.

Mvh Kasper
Hej  
  
EL installations symboler for afbrydere
  
EL installations symboler for stikkontakter med eller uden afbryder .

Jeg har fundet disse 2 sider med symboler for el installationer.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis