Puch maxi k Vil ikke starte, har gnist.

Hej Lav det selv.

Jeg har en puch maxi k Som ikke vil starte, den har en fin gnist(blå/lilla).

Jeg har renset karburatoren, og tændingen skulle gerne stå rigtigt(1mm før top ca)

Er der nogen som kan hjælpe?

MvH studerende uden køretøj!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen får den benzin?
Selvom du har renset kaburatoren er det jo ikke en garanti for at der også kommer benzin ned i den.
Så har du prøvet at tage slangen af kaburatoren og åbne for benzinen, så skal den løbe frit ikke komme i dråber !
Der sidder et filter oppe i tanken der er monteret på selve hanen, dette kan i nogle tilfælde være fyldt op med slam.
#1 Jeg burde nok prøve at tørre tændrøret af og sætte det på og jogge lidt for at se om den bliver fugtig.. er det ikke den nemmeste måde at tjekke? Mig og min kammerat havde topstykket af, hvor han holdte hånden for imens jeg trådte, han sagde han fik benzen på hånden.

#2 Hvis jeg holder "knappen" nede på karburatoren, så flyder den over med benzin, så det er ikke der den er galt
Et nyt tændrør gør ofte underværker, jeg skifter mine en gang om året uanset om de er nedslidte eller ej. Som tændkabel bruger jeg noget 5 m2. kabel,
det er bedre end det originale hvor der kun sidder under en halv kvadrat kobber ledning.
Som sagt har vi masser af gnist, men det havde vi ikke til at starte med, så vi har købt helt nyt tændingsæt. så tændrør og kabel er helt nyt.

Senere i dag når jeg kommer hjem fra arbejde vil jeg tage tændrøret ud og tørre det af og se om det bliver fugtigt når jeg prøver at starte
Annonce
Jeg kunne så spørge, hvormeget skilte du kaburatoren da du rensede den. For det kunne ske at du havde fået flyttet på nålen så den giver enten for lidt eller for meget benzin, jeg ved ikke lige hvordan den skal stå på en Maxi.
Hvis de ting er i orden kan der kun være tændnings tids punktet tilbage, den kan tænde for tidligt og for sent, begge dele er helt hen i skoven. Så vidt jeg husker skal en Maxi tænde nøjagtigt en milimeter fra top.
det kunne jo også være spændene at høre om den overhovedet prutter det mindste ?
en mulighed er jo også at den drunker.
hvor gammel er benzinen i tanken ?
er der for meget olie i ?
er den standart eller er der pillet ved den ?
hvis du har det gamle tændrør, så prøv at sætte det i

på knallerter, plæneklippere mm, plejer jeg lige at give en lille snaps i hullet til tændrør, eller alternativt i dag et pift startgas i indsugningen på karburator

og forresten har den i det hele taget kunne starte mendes du har haft den ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej Gert

jeg vil lige svare på de spørgsmål jeg kan.

Altså jeg kørte på den i går, jeg nåede at køre ca 2 km, så ville den ikke mere. Så holdte jeg en lille pause, lige pludselig ville den starte igen, men kun 1km, også kom en af mine venner og hentede mig. Så benzinen er ikke så gammel.

Jeg hældte bare olie i med øje mål, så ved det ikke helt, men den har jo kørt en smule på det som kom i.

Den er HELT standard, det eneste som ikke er standard er ophænget til udstødning

2 muligheder så ;-) karburator is er den jeg hælder mest til, ned på tanken eller Thansen og købe karburator sprit og så et skvæt i benzinen.
nr 2, stoppet filter i tank, det er der os store chancer for, måske endda begge fejl

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Er det rigtig 2 taktsolie til en knallert du har blandet i ?
Det er vel ikke fordi den køre varm?

Der er delte meninger om at komme sprit i benzinen til en 2 takter, nogle mener det ødelægger smører evnen ?
 Om der er noget om snakken, er jeg ikke klar over.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis