Puch maxi k Vil ikke starte, har gnist.

Hej Lav det selv.

Jeg har en puch maxi k Som ikke vil starte, den har en fin gnist(blå/lilla).

Jeg har renset karburatoren, og tændingen skulle gerne stå rigtigt(1mm før top ca)

Er der nogen som kan hjælpe?

MvH studerende uden køretøj!
Hej Lav det selv. Jeg har en puch maxi k Som... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan godt bruges sprit i benzinen på en totakter, jeg bruger det på min MZ og det betyder at den starter hvergang selv i hård frost.  På en Maxi er det dog højst en kapselfuld pr. tankning.
Men at der bliver fyldt olie på efter for godt befindende er direkte dræbende for et totakter, for meget olie betyder at benzin blandningen ikke kan antændes for lidt får stemplet til at sætte sig. Og det er ret vigtigt at det er totakts olie for almindelig olie kan motoren ikke forbrænde. Er det er nyere Maxi, d.v.s. efter 1990 skal der max 2 % olie i benzinen.
Ja tøm tanken og fyld 5 liter benzin og 1 dl. totakts olie i benzinen, og lad os så høre hvordan den kører.
Det svare til en 2% blandning og jeg tror ikke den skal have mere.
Jeg vil gerne prøve at gøre som du siger indenfor de næste 2 timer.

men den har jo "kørt" på den blanding som er i tanken. (kørt 2 km for at gå i stå, starte efter 5min for bare at gå i stå 1km længere henne af vejen)
Skrevet af SimonNissen på 11 mar 2013 12:10
Jeg vil gerne prøve at gøre som du siger indenfor de næste 2 timer.

men den har jo "kørt" på den blanding som er i tanken. (kørt 2 km for at gå i stå, starte efter 5min for bare at gå i stå 1km længere henne af vejen)
Ja og jeg tror at det handler om at den ikke får den rigtige olie blandning, hvilket får stemplet til at klemme og du må stoppe efter 2 km. så lader du den køle lidt ned og starter igen hvorefter den stopper efter 1 km. Det er et typisk mønster for forkert eller mangelfuld smøring.

Jeg har selv rodet en del i maxi, og det altafgørende er at der er gnist, kompression og benzin. Hvis alle de tre er til stede, kan det kun være dit tændingstidspunkt der står forkert. Men da maxi´er ikke er kendt for at være fint følende, skulle det undre mig, hvis det er det der gør at den ikke vil starte :-)

Sebastian R.
http://soundmaster.dk/earphones/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis