man må ikke blive doven ;-)

ledig gang er roden til alt ondt , ja den har jeg hørt mange gange,
og har måtte konstatere at jeg ikke lige med det første kommer til at kede mig
dem der "kender" mig husker nok at jeg sidste år kastede blandt mange ting over en
rendegraver og fik den genoplivet
i år ska da ikke være synderligt anderledes  det første projekt er kommet hjem,
en Fordson Major mk 1 benzin fra 1953, den har ikke været startet i 4-5 år og var oprindeligt
tiltænkt at skulle på muserum, så derfor er den sandblæst og klat malet  
mit mål er at få den i forsvarlig stand og derefter skal den bruges til at hente og bringe min båd
det er lykkedes at starte den op, og det vigtigste virker kobling, gear, PTO, lift. så jeg HÅBER
jeg i løbet af sommeren får den malet og renoveret over sommeren

nå ja jeg skulle jo nødig kede mig, så jeg fandt da os lige en Nissan Patrol 3,2 TD HT 1986
som skal have lavet rust i karossen og sikkert os andre ting.

ud over det skal motoren i båden også gås efter, det skulle ellers have været gjort på land i vinter
men ham der skulle trække den op og hjem brændte mig af så mange gange at nu ka det jo
være lige meget  så det blir nede på havnen *suk*

så generelt set kommer jeg vist ikke til at kede mig lige med det samme, har jo også fuldtids job og en søn der skal passes

andre der har nogle spændene projekter på bedding ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

ledig gang er roden til alt ondt , ja den har jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jep min formodning var rigtig :-)

The generator is of the two-brush type and is used in
conjunction with the voltage control regulator mounted in
the instrument box. The generator is driven at 1.7 times
engine speed

mvh

Gert Møller

Ja, det frygtede jeg!
Min lader kun meget lidt, og dynamoen er renoveret i nyere tid. Jeg kan ikke køre med lys, uden at tappe akkuen.
Jeg er ikke helt vildt begejstret ved tanken om at skulle skille instrumentkassen. Jeg vil gætte på, at de mange små skruer ikke er gode at komme til at skrue ud og inde i kassen ville det ikke undre mig, om man møder en del mørnede ledninger.

Med venlig hilsen
ktm

nej det er nok ikke noget rart sted at pille, jeg eer endnu ikke nået så lagt at jeg ved om min kan lade, men ku godt tvivle lidt på det, har så overvejet at lave noget " fy fy" nemli at bygge en generator på den, eller alternativt dynamoen fra min kære gamle volvo med externt laderelæ, den har jeg nemli gemt

men den tid, den glæde

mvh

Gert Møller

Projekter.... Rigeligt.
Jeg er lige flyttet ind i nybygget hus, så der skal lægges fliser, sås græs og anlægges bede (kun en tåbe frygter ikke haven), bygges carport og skur, plantes hæk, hænges gardiner op......
Og min gode arbejdsgiver vil også gerne have at jeg laver noget for mine fedtede lønkroner, så allerede i næste uge tager jeg på havet igen, vidende om, at næste friperiode bliver travl på hjemmefronten.

Jeg skal nok få taget et par billeder af den nye hytte og lagt dem ind, men det får vente til jeg er hjemme igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej
KTM & GertM
Man kan godt springe over hvor gærdet er lavest og udføre et "cowboytrick" hvis man ikke vil skilde alt for meget ad men det kan jo ses.
Man afmonteret ledningerne D+ og Df på dynamoen monterer 2 nye ledninger til et "nyt" laderelæ - laver en ny batteri plus til laderelæet og monteret en ny ladelampe mellem D+/61 på relæ og kl.15 (tændingsplus) derefter isolerer man de gamle ledninger (men husk lige en stelforbindelse til det ny laderelæ.
så er alt godt igen uden at skilde noget ad ( næsten )
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
ja den tanke har os strejfet mig, har en dynamo med tilhørende laderelæ liggende, så hvis det skulle vise sig at det der sidder på ikke skulle fungere, bliver det nok den jeg har på lager, og laderelæet kan jo skjules oppe ved batteriet

mvh

Gert Møller

så kom der lidt billeder

det er så sommerens projekter pt

mvh

Gert Møller

Fin hund 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
he he tak, han er os et projekt han ska ha renoveret opdragelsen

mvh

Gert Møller

Skrevet af Gert.m på 10 mar 2013 19:34
he he tak, han er os et projekt han ska ha renoveret opdragelsen

Haha, griner.

Det ser bestemt ikke ud til at du keder dig! :-)

Laver man det selv, bliver man også mere glad for det!

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også