Motorproblemer, Mondeo MKIII

Hej motorguruer

Jeg har fået et pludseligt opstået problem med motorgangen på min Ford Mondeo 1.8, 125hk benzin, MKIII Kombi fra 04/04. KM. ca. 218.000.

Under alm kørsel igår begyndte den pludseligt at gå ujævnt og hakkende ved acceleration. Når der køres med jævn hastighed er det ikke så slemt, og kan mærkes mindre jo højere hastigheden bliver.

Jeg har prøvet/tjekket flg.:

Visuel kontrol af tændrør (har kørt ca. 60.000), alle er nogenlunde grå og uden nævneværdig tilsodning og elektrodeafstand er OK (1,3mm)

Kontrol af gnist ved at afmontere tændrør og røre stel, gnist OK.

Afmontereret og monteret tændkabler, smurt med ny siliconefedt.

Den ser ikke ud til at bruge vand

Der er ingen dryp fra motoren, hverken olie eller vand.

Den har altid brugt lidt olie, men jeg har mistanke om at den har brugt mere olie den senest periode, er dog ikke sikker.

Udstødning ser "normal" lysegrå ud, dog er det svært at vurdere i det kolde vejr.

Jeg prøvet at lave en kompressionmåling med en alm. tester fra Biltema, 18 bar/250 psi på alle cylindre på varm motor og alle rør ude, men lukket spjæld.

Kan I ud fra ovenstående hjælpe mig med at indsnævre mit problem?

Sig endelig til hvis I har brug for yderligere info
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at checke de forskellige slanger omkring indsugningen, det lyder lidt som om der er en utæthed et sted.

Bortset fra det, smid den kompressionstester væk. 18 bar på en benziner holder ingen steder.

Bent.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis