Billeder fra Vandkants-Danmark

Hej allesammen.

Båden står på sin trailer i en lade og venter på at det bliver varmere.
Så det er bare at vente og lave "vinterting" ---- nu har jeg gennemgået
alle mine billeder tilbage fra min "digitale foto-start", og udvalgt 5 billeder,
som jeg godt tør vise frem.

Jeg starter med de to forkølede sømærker - det viser jo lidt om, hvordan vi har det,
mens vi venter på sommer:



Så er der Vikingeskib forbi grønne mærke ved Revtrillen - Korshavn / Avernakø:


Jeg mener at det er Ollerup Gymnastikhøjskoles skib.

Så er der den lillebitte Bukø i det sydfynske - der er lige plads til et sommerhus
og der er ikke plads til græsplæne, så det er jo et perfekt sted til at slappe af -
absolut ingen kedelig havearbejde.


Og så lige lidt idyl fra Jegindø - en stille sommeraften i Linfjorden.





Slut med billeder.

PøjPøj allesammen med bådklargøringen, når vi kommer til det, og Xfingre for
en god sejlsommer.

Hilsen A.

To ulykker kommer sjældent alene.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er du da sluppet helt fint om ved, men hvor er den sluse fra det første billede ?
Hej Håndværkeren

Tak for de pæne ord.
Du skal være glad for at du ikke behøver at se de 97.856.195 frasorterede billeder :-)

Slusen er ved Øer ferieland -
http://www.feriecenter-siden.dk/feriecenter-katalog/oestjylland/ebeltoft/oeer-maritime-ferieby/

Dér er nogen bebyggede øer, med vand omkring - vandspejlet er stemmet op til ca 1 m over havets overflade - derfor en sluse.
Så kan du have båden udenfor vinduet - men skal altså bruge en sluse når du skal på tur. Pudsigt sted.

Hilsen A.



To ulykker kommer sjældent alene.
Hej.
 Klasse A billeder
Der er måske plads til en anekdote, har intet med sejlads at skaffe, men dog med billeder.
Min gamle læremester var på besøg hos en kunde, der også var en god bekendt. og mens de snakker siger kunden: Du ska sku lige smage noget vin, jeg har lavet. ja, jo sådan blir det så, og efter lidt smagen og henholdende attitude kommer det jo: Nå, hvad synes du.?
Jooh, hvis jeg også lige kunne se dine lysbilleder

 varmetossen

Nåh ja - så var der osse den med Danskeren der var på vandretur i de store Svenske skove.
Pludselig er der een der sigter på ham med en haglbøsse-
Danskeren tror at hans sidste minut er kommet -
Ham med haglbøssen trækker en lille flaske op af baglommen - og Kommanderer på Svensk naturligvis - "Drik"
Danskeren tør ikke andet end at drikke - det lugter vildt skrapt og smager værre - han tar en stor slurk og hoster vildt af det hjemmebrændte sprut -

-- så tager Svenskeren haglbøssen fra skulderen og rækker den til Danskeren og siger alvorligt :
--- Nu er det din tur til at holde geværet.

--- Hej fra A.
Den var da ligeså god som din historie ikk´


To ulykker kommer sjældent alene.
Men tak for de pæne ord om billederne

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.


Sig tiden nærmer, og her er lige hvad du ser når du sejler ud af Stege havn. FORÅR !!

mvh

 varmetossen

Sikke nogle gode billeder du har begået, specielt det med ankeret er vildt flot.  Men også den med sommerhus-øen er rigtigt godt

Ja, fotografering er blevet dejligt, efter det digitale indtog, man kan bare skyde løs, uden at bekymre sig om prisen på fremkaldelse. 

Og joken med svenskeren var ny for mig, tak for grin.

God tur med kameraet ud i sommerlandet, og lad os endelig se mere     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for de pæne ord om mine billeder.

Jeg linker til en serie, som lige nu er udstillet i Faaborg.

https://picasaweb.google.com/andersskoleovergaard/SydOestForFaaborg

(men jeg kan ikke få linket til at virke)

--- og jeg starter lige en ny tråd om disse fotos - bare for at det ikke bliver alt for laaangt.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/176973

mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis