Lyder denne vaskemaskine normal? (Hurtigt svar efterlyses)

God aften alle.

Jeg overtog Fredag vores nye hus, og har i løbet af weekenden fået testet de hårde hvidevarer af, men jeg er kommet noget kun i tvivl om vaskemaksinen er okay, eller jeg skal klage over denne. (Anført uden bemærkninger i kontrakten)

Jeg har optaget et lyd klip, det vare små 4 minutter, og det er en sammenklip af lyde fra de sidste 20 minutter af vaske programmet inden slut centrifugeringen går i gang (lydklip af dette kommer inden for 20 minutter)

I må gerne ligge mærke til den "slæbe" lyd, som er gennemgående. Lyder lidt som en bremse der sidder for tæt på et cykel dæk / en dynamo.
Og så må i specielt gerne ligge mærke til fra 3 minutter inde og frem til slut, hvor den køre lidt op i omdrejninger. Synes det er nogle ordenlige banke lyde den smider af sig, og vaskemaskinen står da også og hopper og danser (på trods af en fyldt tørretumler er placeret oven på den)

Hvad vurdere i, er det normalt og forventeligt, eller skal der en tekniker ud på købers regning og tage et kig på maskinen. 

Maskinen er forresten en 5 år gammel whirpool, har ikke model nummeret ved hånden.. med ud fra antal programmer og ekstra funktioner, tvivler jeg på den har været billig.

Lydklippet kan downloades her, http://peecee.dk/upload/view/403660 det er optaget med iphonens memo funktion, så håber det virker hos jer.

Slutteligt så håber jeg på et par hurtige svar, da jeg skal have fat i mægleren/sælger i morgen hvis det er der skal gøres noget ved det.

Mvh. Daniel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bankelydene kan forresten også høres fra 0.50 til 1.20, og 2.49 til 3.00 og slutteligt 3.30 til slut.
Og slæbe lyden er rigtig tydelig fra 1.50 til 2.05

I må bære over med damen, der brokker sig over fodkolde gulve
det kunne godt lyde som om det er lejerne der er gået .hvis de er det er den kun til skrot det kan ikke betale sig at rep det

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det kan altid betale sig af reparere den. Hvis altså du selv kan gøre det. Et sæt nye lejer ligger i omkring 300 - 400 kr,-
Det tager så et par timer for en øvet mand at skifte dem, da hele maskinen skal skilles ad. Men kan man selv, så kan det bestemt betale sig.

Sand kunst er at få 2+2 til at gi 5, og så beholde den femte uden at betale skat af den.
også lige en pakdåse så er vi på 600.HVIS de altså kan skiftes da der er rigtig mange maskiner hvor at man ikke kan skifte lejer p.Der skifter man i stedet hele karret inkl tromle også er vi altså på 1200-1500

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ja skift af lejerne, er spildt arbejde, hvis man ikke også skifter pakdåsen.
Defekte lejer skyldes, næsten altid, at pakdåsen er utæt, så der kommer vand ind til lejerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis