Bordplade til udendørs brug

Hej..

Jeg vil have en køkkenplade (200x60) i min have, som jeg kan bruge som grillbord, men ved ikke helt hvilket materiale det skal være. Det skal kunne holde til alt slags vind og vejr. Så at der var mange der skrev at man kunne støbe en i beton. Ved ikke om det bliver for bøvlet? Og så er der nogen der skriver at man bare kan tage en træbordplade og mætte den godt i olie eller lak. Men er det holdbart og vil den kunne modstå efterår/vinter? 
Nogen der har erfaringer og som vil dele

Hvad med nonwood/aintwood/polyrattan bordplader? Kan man få det nogen steder, for de må da kunne holde til det danske klima?

Hej.. Jeg vil have en køkkenplade (200x60) i... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Lærk og douglas er "selvbeskyttende" og kan stå ude i årevis udencat tage skade, men bliver grålige uden behandling. Det kan få træbeskyttelse, fernis - med farve måske - (det er det billigste), eller hvad du vil.
Brædderne kan du få høvlede eller uhøvlede som du vil. Terrassebrædder har afrundede kanter og er det dyreste.

mvh

 varmetossen

Ja, jeg var også heldig en gang og fik fingrene i en bordplade i marmor, som naboens knægt ville smide ud...det blev alle tiders afsætningsbord til min murede grill.

Så kik dig omkring på DBA eller gul og gratis,(eller hvis du har en pose morgenbrød med, kan man være heldig på genbrugspladsen) der er mange gode ting til en billig penge.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Lidt at tænke over:
Jo glattere og uden små rifter du kan få bordet, jo mere rent kan du gøre bordet ifht. madvarer. Selv tilsyneladende små riller i bordet kan holde på meget snavs og bakterier, rester af fugleklatter og snegleslim. Samt at hvis bordet ofte står med vand på , ikke godt.
Så hvis man feks. tænker at lave bordet af brædder, så skal der være fornuftig plads i mellem brædderne, så en man kan skure med en ordentlig børste.

Omvendt så er menneskeheden her endnu De stærkeste og kønneste har overlevet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 05 mar 2013 21:34
Hold da op. Der er da nok ingen af os der har tænkt sig at lægge produkterne på bordet. Jeg er helt paff !!

mvh

Ok. Og det er da helt iorden med mig. Det skriver jeg jo også i den nederste line. Så kan du jo istedet tænke lidt over den jo, hvis du har lyst. Det styrer du jo selv. Jeg har selv overlevet adskille lejreture med rafteborde og endda jordknolde som bord.

Det er en info og du kan bruge den eller ej. Jeg har blot set udeborde med fritgående høns og som bliver brugt til ordne blomsterkrukker med gødning og andet godt om formiddagen og til madbord om aften. Og så er det bare godt at kunne komme til at vaske det ordentlig først og det kan man ikke så godt med små huller. Mere er der ikke med det. Og ellers kan du jo spørge din kone, hvad hun mener. Igen, det styrer du selv 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 05 mar 2013 21:34
Hold da op. Der er da nok ingen af os der har tænkt sig at lægge produkterne på bordet. Jeg er helt paff !!

mvh

Det var da et underligt opstød at komme med.

Det kan nu være meget godt at kunne gøre en bordplade nogelunde ren en gang i mellem også selvom man ikke laver hakkebøfferne direkte på bordet.  

Venlig hilsen

Jens

Arh køkkenhygiejnen skal vel være endnu mere på sin plads når man flytter køkkenet udendørs  
 
Så selvfølgelig bruger man vel et spækbræt eller en bakke, til at flytte ting frem og tilbage og man spiser vel stadig med kniv og gaffel af tallerkener  

Nu handlede spørgsmålet jo om at lave en bordplade udendørs, så om spørgeren vælger det ene eller andet, så skal han stadig passe på Karius og Baktus  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ikke alene karius og baktus, men også listeria, salmonella, campylobacter, yersinia, shigella, Clostridium botulinum. Dertil kan man lægge, hvad der er i fugleklatter, rotte- ræve- og muselort osv osv .



Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også