Havearkitekt - kender du en?

Jeg skal bruge lidt inspiration til hvad jeg kan gøre ved haven.

Er der nogen her, der har erfaringer med en god havearkitekt, der arbejder på Vestegnen, dvs. området København + Roskilde?

Fortæl gerne hvordan du kender vedkommende og evt. hvad han/hun har lavet af gode ting.

På forhånd tak!

Mvh. AllanE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen sødeste Allan.
Hvad vil du dog med sådan en, de koster penge
Tænk dog på at vi her på LDS. nærmest vil stå i kø for at give dig gode råd om din kommende have
Enig Håndværker!


Bare asfalt ud over hele lortet.
Det bliver du glad for i længden, i stedet for at fise rundt og jagte langt græs, ukrudt, dræbersnegle og alskens fortrædelighed i en lang uendelighed.
Kun en tåbe frygter ikke haven!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 04 mar 2013 02:06
Enig Håndværker!


Bare asfalt ud over hele lortet.
Det bliver du glad for i længden, i stedet for at fise rundt og jagte langt græs, ukrudt, dræbersnegle og alskens fortrædelighed i en lang uendelighed.
Kun en tåbe frygter ikke haven!


Det kan du have ret i - nul vedligeholdelse

Meeeen - det er nu dejligt at have en have - og den kan gøres næsten vedligeholdelsesfri.

For 10 år siden fik jeg en anlægsgartner til at ordne min forhave  ( ansigtet udadtil ) - han lavede et par forslag - sådan en fætter er også havearkitekt.

Baghaven er mest græsplæne og et par bede.

Det endte med nogle flisegange og 4 bede kranset ind med kantsten - og granitskærver og nogle buske i 3 af dem - det sidste et surbundsbed. Nu er det groet til og stort set vedligeholdesfri - skal fjerne lidt blade og smide lidt spagnum om foråret så passer det næsten sig selv.

Allan E : Kender ikke en anlægsgartner i dit område men prøv at få et forslag fra et par stykker - jeg ændrede en smule i mit og sparede lidt penge - men gratis er det ikke. Der var dyre maskiner i gang en hel dag hos mig og efterfølgende 2 anlægsgartnere et par dage.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja hvis det skal være nemt, så hæld asfalt på. Det er klart det nemmeste.
Men det er F..... også grimt, og burde være forbudt alle andre steder end på veje!

Jeg kender en god havearkitekt, Karen Dahl, i Roskilde, der gerne kommer ud og fortæller hvordan du BÅDE får en nem OG smuk have.
På et par timer får du fyldt hovedet med gode løsninger, der ikke behøver at være dyre.

Husk at en anlægsgartner ikke er uvildig, men kan kan en interesse i at foreslå løsninger, der koster kassen at udføre!
Link til Karen: www.havearkitekt.dk/karen-dahl. Her kan du se lidt af hvad hun har lavet.


Havearkitekt Frank Kirkegaard
www.frankkirkegaard.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis