Opvasker står med vand i bunden

Hej,

Min 2½ år Siemens opvasker står med vand i bunden når den er færdig. Det betyder at den ikke har tørret servicet og alt er helt vådt.

Lidt fakta
 - Der er 1-3cm vand i hele bunden af maskinen når den er færdig.
 - Hvis jeg åbner lågen 15min før den er færdig (hvor den tørrer) er der IKKE vand i bunden.
   Tilgengæld kan jeg se at der siver vand i maskinen fra nogle udtag i siden af maskinen. Det ligner altså at vandet kommer denne vej fra og det ikke kommer fra afløbet
 - Hvis tvinger den til at afslutte programmet ved at holde nogle knapper inde suger den vandet ud og så er den fint tør i bunden.

Jeg har prøvet at rense den med alt muligt, har renset afløb, har afkoble afløbsslangden og lagt den i en spand for at sikre mig at det ikke var afløbet.


Er det nogen gode forslag?

mvh

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er sikkert sidekammeret der er stoppet men det kunne osse være vandventilen.Der er skrevet en del om stoppede sidekammere her på siden før

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak for svaret. Jeg må prøve at have siden af og se om sidekammeret er tilstoppet. De andre indlæg der omhandler problemer med sidekammeret har godt nok lidt andre symptomer - typisk at maskinen ikke tager nok vand ind - men det er nok et godt bud alligevel.

mvh

Mikkel

Jeg fik aldrig løst problemet og endte (efter 2 år med vådt service efter vask) at udskifte opvaskeren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis