Tæpper på kold ydervæg

Hej med jer

Jeg har tænkt mig at lave en væg bestående at græsgrønne tæpper (se vedhæftede "halvdårlige" eksempler)
Problemet er at væggen de skal hænges op på er en stor (430 cm x 344 cm) kold ydervæg.
For at få tæpperne til nemt op at hænge, havde jeg tænkt mig at sætte spånplader op på hele væggen først og så "skyde" tæpperne fast derpå.

Men er det ikke en dårlig ide at sætte træplader op direkte på en kold ydervæg?
Hej med jer Jeg har tænkt mig at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tæpperne skal være en slags erstatning for tapet. Tæpper i loftet ville ikke give samme dekorative effekt. Man må gerne kunne se det grønne gennem døren fra rummet ved siden af når der næsten er 3,5 meter til loftet vil man slet ikke kunne se strukturen i tæpperne.

Hvis der skal tæpper op, er det vel ligegyldigt, hvilket materiale der er bag dem, hvis akustikken skal forbedres?


Er der slet ikke nogen der har input til om man kan sætte træplader direkte på en kold ydervæg?
Hvor kold er den kolde ydervæg? Og hvad slags? Og er den isoleret på nogen måde?

Og desuden har du jo allerede fået et par forslag. Som du IKKE har kommenteret - måske fordi du ikke forstår dem??? :o)

Og så har du kun fortalt om tæppernes kulør, men ikke noget som helst om typen!. Kunststof, gummibagside, diffusionstæthed eller hva'?

Det er nemlig ikke hverdag der kommer et ? af den art. Og ret beset er det måske fordi ideen er så kugleskør - at den er interessant? .o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis