Excentersliber

Hej Folkens

Jeg står og skal have investeret i en excentersliber.
Jeg har egentlig forelsket mig i den blå Bosch gex 125-150.
Jeg har før haft dårlige erfaringer med for billigt værktøj, så er lidt skeptisk....

Men i dag og i morgen lørdag er der tilbud i nabolaget på den grønne bosch pex 400 til 750kr.
Det er jo trods alt noget billige end de godt 2000 jeg må slippe for den blå..

Altså, er der noget der har erfaring med den grønne?
Og er studsen på den grønne til noget med hensyn til tilslutning af en støvsuger i stedet for filtret der følger med?


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bruger du den meget, ville jeg vælge den blå den er altså mere holdbar, hvad sliddele angår.
Ja det er jo lidt en afvejning.

Jeg er gennemført gds'er og står foran renovering af hus på 170m2 gennem de næste år og så selvfølgelig diverse hobbyprojekter.....så noget vil den da blivet brugt....

Har du erfaring med tilslutning af støvsuger, specielt mht. den grønne, studsen på den blå ser fint egnet ud
Normalt plejer studs osv.. at være det samme, da det er samme hus osv.. de bruger, det er bedre billigere mortor og sliddele i den grønne serie nemlig.
Hej igen.

Det er det så ikke i dette tilfælde.
Den grønne har et "glat" rør med en lidt "klejn" o-ring (efter min bedste overbevisning.)
Den blå ser mere "robust" ud, lidt gevindagtigt.

Men ja er klar over den blå er mere holdbar mht. dele.....så ender nok også der.

Har tidligere haft en "alm" grøn bosch, der var jeg ikke så imponeret, der endte huset med at rotere og sålen være stille....ikke helt efter hensigten :-)
Men den blev så også brugt til lidt groft arbejde.....loftslipning, så der endte nok en del støv steder det ikke hører hjemme...
Fik den dog ombyttet på garanti, og den nye holder endnu...

Men støvsugning er MEGET vigtigt for os!
Vi har tidligere renoveret en lejlighed uden støvsuger til værktøj....det første vi købte efter at have købt hus til renovering var en industristøvsuger. Og forsøger såvidt muligt at sørge for vores værktøj passer hertil
Jeg har den grønne Bosch med 150 mm skive, det er lidt noget skrammel, der sidder en tandrem inden i, den har jeg skiftet to gange.
Jeg synes heller ikke den er imponerende effektiv.
Jeg bruger den kun til almindelig gør det selv.

Absolutte bedste og mest effektive excendersliber er en Festool, men den koster jo så også noget mere.

Skulle jeg købe i dag, vil mit valg være en Makita Excentersliber 230V 150mm BO6030
til kr. 1999

Eller en Festool http://
www.pricerunner.dk/pl/1264-2...ign-Priser

til kr. 2799


Annonce
Ja, har også overvejet festool.....har lige investeret i deres dyksav.....men som du siger, festool er jo ikke det billigste :-(

Og skal også have fat på en girafsliber....håber der bliver penge til materialer :-)
Festool ROTEX køb sådan en fætter,, og du vil aldrig fortryde det,,
http://www.festool.dk/Produkter/Pages/Product-Detail.aspx?pid=571805&name=Excentersliber-ROTEX-RO-150-FEQ-Plus
hehe, måske ikke på sigt.....men tror nu nok tvivlen vil være til stede når dankortet køres igennem :-)

Og bortset fra det, prøv så at overvej hvad jeg skal forhandle med konen om....hun kender min værktøjsfetish, og vil nok rynke lidt på brynene :-)
Eller kig efter en brugt festool, de kan nogle gange findes til rimeligt penge på DBA.dk
Jeg har selv købt en Metabo for et par år siden. [code] http://dorchdanola-netbutik.dk/product.asp?product=45800 [/code]. Den er jeg personligt rigtigt godt tilfreds med.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis