Velux vindue/ramme

Hej

Vi flyttede et for et par år siden ind i et hus med et Velux ovenlysvindue (GGL-2) på badeværelset. Det har fungeret fint, indtil for et halvt år siden hvor det langsomt er blevet svære og svære at lukke.

Først for sent finder jeg ud af at træværket/rammen ved det ene hængsel af flækket der hvor den ene skrue i sidder. Da jeg opdagede det var skruen nærmest faldet ud.

Til trods for et ødelagt træværk er det lykkedes mig at sætte en ny skrue i og dermed holde hængslet på plads. Desværre ser det ud som om at vinduet i den side hænger (1-2 mm lavere end før). Det betyder at jeg ikke længere kan lukke vinduet på nogen måde, og jeg ved ikke hvordan jeg skal få det hævet igen - og om det i det hele taget er muligt.

Jeg ved desværre ikke helt hvad næste skridt er, udover at få fat på en tømmer og et nyt vindue+ramme.  Desværre er budgettet umiddelbart ikke til den slags lige nu.

Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre her? Kan det reddes eller er der ikke nogen vej uden om at udskifte vindue/ramme? Og hvor stor en operation handler det i så fald om?

Det er sådan et vindue her: http://www.velux.dk/da-dk/Documents/Monteringsvejledninger/GGL_GGU_451794-2011-08.pdf
Hængslet jeg snakker om kan ses på side 3, billede 2.

Mvh Troejborg
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det heldigt at det er et velux tagvindue, og ikke et ukorrekt billigt tagvindue, for velux levere reservedele til sine vinduer i min. 20 år.

Er det dog kun en skrue, eller skævt beslag kan det normalt godt rettes.

Kan du ikke tage et billede af hvilken skrue det er der mangler, eller hvor den sidder i beslaget, kan jo være nogen har et gammelt stående, som man lige kunne plukke lidt dele fra.

Alt efter vinduets alder er det ikke sikkert at der er noget galt med hængslerne.
Hængslerne fastgøres godtnok med skruer, men den korrekte placering og fastholdelse sker ved hjælp af de styredorne der er en del af hængslet.

Derimod kan det være at den skrue der har "skruet sig selv ud" har ødelagt træet eller forskubbet hængslet eller på anden måde "forstyrret" vinduet!

Eller måske er det "tvangslukningen" af vinduet der er årsagen til problemerne!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis