skifte termostat

hej
Jeg skal skifte en ventil på en radiator, den del med omløberen der skal skrues ind i radiatoren, skal der bruges en sekskantet nøgle, hvad hedder den ??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder en Unbrako nøgle ..
Kender det godt. Hvis det ikke ligger mellem osteskæreren og piskerisene må det anses for at være tabt.
Nå, men det kan vi jo ikke afgøre ud i luften. Du angiver hverken mærke eller type, men du kan anskaffe et cykelværktøj. Der er forskellige smånøgler op til 6 mm - 1/4 tomme
som regel og det burde række.

mvh

 varmetossen

Så vidt jeg kan se vil "slen" udskifte en radiatorventil og ikke en termostatføler.

Hvis det er unionen (rørstykke med en løs møtrik) skal du lade den sidde, den fejler normalt ikke noget og passer til den nye ventil, den nye union smider du i skrotkassen.
hej Igen

Ja det er unionen der sidder i radiatoren jeg vil skifte, en klog vvs montør, sagde at, den også skulle skiftes, for at være sikker , at det ikke lækkede ,efter monteringen tror ikke at en 12 m/m unbraco nøgle er stor nok ?
Jeg har skiftet en del ventiler, og altid genbrugt unionen, og aldrig oplevet utæthed.

Jeg husker ikke størrelsen på Unbrako nøglen, men en 12-14 mm vil jeg tro.
Unionen kan oftest skrues ud med ventilen.
Dvs. skru ventilen af røret,og spænd den derefter kraftigt fast på unionen. Skru derefter begge dele af ved at dreje ventilen og unionen med en rørtang på omløberen.

Bernt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis