Billige byggematrialer

Hej.
Jeg har det nok som mange af jer gds'er. Jeg vil gerne kunne købe byggematrialer så billig som muligt. Derfor tænkte jeg at vi her i forrumet kunne udveksle hvad vi har handlet os frem til af priser. Bare for at hjælpe hinanden. Det kan nemlig være svære at vide når man står på byggemarkedet hvor priserne jo er skyhøje.. Jeg vil gerne starte med et eksempel.. Ved ikke om det er speciel billigt, men kan bruges som eksempel

Jeg har i dag på stark købt 42 meter høvlet forskalling 19x100 mm til 4,5 kr incl moms. Ialt 189 incl moms. Købt på min privat konto
Hej. Jeg har det nok som mange af jer gds'er.... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal man ikke bruge ret meget, er der jo ikke den store rabat at hent, bøvlet med at sælge for 2000 kr. er jo næsten det samme som et salg til 50000
kr.

Men små køb på nettet, er jo sjældent rentable, her æder fragten alt besparelsen.
Og er man uheldig, at få en defekt vare, er det jo også bøvlet.
Du har også den fordel, hvis du køber i dit lokale byggemarked , kan du returnere evt. overskud, og få  penge retur.


Man skal selvfølgelig IKKE fokuserer på rabattens størrelse - men på prisen. (Plus service, levering og udvalg mv.)

Og man skal ikke BEDE om rabat - man skal argumenterer for hvorfor man skal have en bedre pris - end den tilbudte!

Og bare rolig - trælastekspedienten er meget bedre til at handle en dig - og bliver aldrig snydt! :o)
Sitting Bull<<
Du har ret, man skal argumentere og ekspedienten bliver ikke snydt.. ;-)
Jeg ender ofte med en dårlig handel, uanset hvad det så end er jeg køber ;-). Købmand bliver jeg aldrig.
Så for arter som mig kunne fast lavpris måske være et godt alternativ. Ellers vil jeg nu også foretrække at handle lokalt, det er nu engang nemmere.
Jeg har igennem de sidste 6 år benyttet mig af det samme bygge marked netop pga. servicen. Bevares jeg kunne nok have fået det billigere hvis jeg brugte tid og kræfter rundt på nettet og sådanne ting, men jeg kan nu godt lide, at man under et bygge projekt har et fast sted man hurtigt kan få materialerne.

Eksempelvis skulle jeg hurtigt bruge 250 mm spærtræ i 480 cm. men disse var ikke på lager i Sønderborg og derfor kunne de ikke leveres samme dag. Men i stedet fik jeg 510 leveret (gratis) til en god pris som det siges og inden for 4 timer...

Og mange af de store ting jeg har købt, hvor jeg har tjecket prisen, har net butikkerne ikke kunne være med... Og så kommer fragt endda oven i

Så for mig er det afgørende ikke at prisen altid er lavest.. Det er den samlede pakke der er vigtig

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Sitting. Da jeg skulle bygge værksted sidste år, fik jeg tilbud fra 4 forskellige lokale trælasthandler! Tilbudet indeholdte ALT bortset fra spær, remme og stolper. Der var en difference på ca. 6000 kr på de 4 tilbud. Jeg endte med at handle alt træ, skruer, tagrender og nedløbsrør et sted og taget et andet sted. Alt i alt sparede jeg ca 8000 kr i forhold til det billigste komplette tilbud! Al handel foregik på nettet......
Annonce
Godt for dig!

Hvordan hentede du priserne?

Alle trælaster får masse af tlf. henvendelser fra private om at give priser på grundlag af mængdelister!

De kan nærmest høre i telefonen om der er tale om en "kontrol-pris" eller hvad. Såfremt den eventuelle kunde ikke er "hjemmehørende" i trælastens "naturlige opland" så er de nærmest lige glade!
Men selvfølgelig er en ordre på f.eks. 150.000 kr. mere interessant end en på 15.000 kr. Hvis leveringsstedet ligger f.eks. 50 borte!

Skal der hentes priser skal du rundt og hilse på. Få en snak, vis at du er seriøst interesseret, lad ekspedienten give alternativer, (på f.eks. mærkevarer hvor man er forhandler eller har lager) osv.
Der skal handles - som sagt. .o)
Prisen er ikke altid afgørende!

der findes en del variabler som man måske ikke tænker over når man står og skal prutte på PRISEN som de fleste jo går efter.

levering? del-levering ? kran levering ?

konto = måske lidt betaling tid ? mange der bygge skal de jo igennem banken hvis det er en byggekonto f.eks så er det da dejligt
af man har lidt tid og betale i.

breddere og dyber sortiment ?

fast kontakt person i lidt større byggesager ? hjælp til udregninger.

Retur til fuld pris? også det de henter ? ingen palle gebyr ?

Kunne forsætte i lang tid, og det sjove af det er når alt kommer til alt er det stadig forskellen på om forskalningen koster 4 eller 4,5 kr der kan afgøre handlen med den lokale tømmerhandel eller en net butik

 Fagudlært i Trælastbranchen 
 
Jeg har feks handlet mange gange med trælasten.dk i Vejen.
Jeg har købt ting som skillerumslægter, gipsplader, tag-xfiner, teresse brædder, fortovsfliser og en masse andre "småting"
Fælles for det hele, er at de leverer til den tid der er aftalt. De har en god service både på telefon eller mail.
At de så ovenikøbet har en regl om, at hvis du køber for, jeg mener det er 2000,- er det fragtfrit, ja det er jo bare yderligere et +

Da jeg bor et sted hvor der er langt (alt er relativt) til en ordenlig trælast(her taler vi ikke bygma), og det faktum at jeg ikke har kørekort eller bil, ja så er nettet et ideelt sted at handle.

Jeg skulle på et tidspunkt bruge nogle ekstra loftplader, af en type som sad i huset i forvejen, jeg kontaktede dem, og de undersøgte det, og vendte tilbage at jeg kunne købe dem gennem dem, selvom de aldrig havde solgt(handlet) noget fra det firma før
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Enig med Goggelogge i at det naturligvis er "hele pakken" det handler om.
Totaloplevelsen af den enkelte virksomhed/tømmerhandel - kan man sige.

Men nu hedder overskriften på nærværende tråd altså "billige byggematerialer" :o)
Og det er nok fordi det er ret nemt at finde ud af priser, at vurdere priser.
Og fordi "succes-kriteriet" for mange fagfolk og GDS-ere, herunder mig selv, er at opnå "laveste pris" - på sammenlignelige produkter naturligvis.

Mange af de ting du nævner, altså "serviceydelserne" er naturligvis korrekte og har måske betydning for nogle.

Men der er ikke den store forskel på "serviceydelserne" fra den ene tømmerhandel til den anden.

Kan Bygma levere tagstenene på taget kan XL-byg naturligvis osse! Kontobetingelserne er de samme i de forskellige tømmerhandler og byggemarkeder! Priserne for returgods og pallegebyrer vel osse. Osv.

Derimod har det naturligvis betydning hvem man møder i trælasthandlen. Om man bliver forstået - kan man sige!

Personligt er jeg f.eks. ligeglad med leveringstider og priser på returvarer. Derimod betragter jeg den nærmeste XL-byg som mit fjernlager. (Og vil helst ikke have en "lagermand" rendende i røveren på mig) :o)

Pink.
Så kan jeg godt forstå din begejstring for net-byggemarkederne.
Men hvis jeg IKKE havde kørekort eller bil med jydekrog - så byggede jeg ikke noget som helst! :o)

Der er ikke nogen der altid er billigst med det hele, så vurdér hvem du vil købe hos fra gang til gang. Kvaliteten kan også svinge meget - også hos nogle der normalt ellers leverer en god vare

Jeg har købt ting hos XL Byg som ikke kunne fås billigere på nettet, men sidst jeg fik tilbud hjem på isolering og lydgips var XL Byg 50% dyrere end Bygma. Og 10-4 var lige så billige som Bygma (inkl. gratis levering osv.).

Optimera har så en tredje gang være 25% billigere end alle de andre.

Bum bum
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis