Billige byggematrialer

Hej.
Jeg har det nok som mange af jer gds'er. Jeg vil gerne kunne købe byggematrialer så billig som muligt. Derfor tænkte jeg at vi her i forrumet kunne udveksle hvad vi har handlet os frem til af priser. Bare for at hjælpe hinanden. Det kan nemlig være svære at vide når man står på byggemarkedet hvor priserne jo er skyhøje.. Jeg vil gerne starte med et eksempel.. Ved ikke om det er speciel billigt, men kan bruges som eksempel

Jeg har i dag på stark købt 42 meter høvlet forskalling 19x100 mm til 4,5 kr incl moms. Ialt 189 incl moms. Købt på min privat konto
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er overpris min ven! Nu er 42 meter ikke noget der får et byggemarked til at købe otello-lagkage, men jeg købte sidste år til 3,95 - leveret

 

Helt generelt når det gælder byggematerialer så kan man finde priser på div. lavprisbyggemarkeders hjemmesider. F.eks. Odense Lavpris Trælasthandel eller Århus ditto.
Samt på net trælasthandlerne.

Nettrælasthandlerne hedder gerne noget med "billig" - og er det dyreste sted at handler. :o(
De lokale lavpristrælasthandler har begrænset udvalg - men kan være de billigste på en del varer!

Den almindelige lokale Stark, XL-byg eller Bygma har det største udvalg og normalt de laveste priser - især hvis man "trykker dem lidt på maven"

Men 42 meter brædder kan der nok ikke handles om! .o)
De 42 meter var ogsåbare et eksempel...
Nu er penge jo ikke alt

Jeg handler oftest i det lokale XL, det er en gammeldags tømmerhandel, hvor ekspedienten følger med hele vejen rundt, og finder brædder, isolering, søm og skruer mv. hjælper med at læsse på traileren. (hvis man da selv henter, leveringen er gratis)

Det kan godt være jeg kunne spare lidt, ved at handle andre steder, men jeg har aldrig været skuffet over deres materialer.
Rådgivningen er også i top, ofte kommer de med bedre forslag til materialer, en dem man egentlig hav de tænkt sig.

Men når det så er sagt, har jeg ved større materiale bestillinger, til tider tjekket på div. lavpris tømmerhandler.
Besparelsen har været minimal.

det er også tit sådan at hvis man handler fast et sted så kan man også få nogen god rabatter. Den erfaring har jeg lavet ved bygma

 frank

Ikke for at lyde hellig, men for mig er prisen ikke altafgørende.
jeg handler gerne på nettet, og her betyder leveringspris og tid, næsten mere end varens pris.
måske fordi der er så god konkurrance på vare-priser, men også fordi det siger en del om den pågældende nethandel.

Jeg har svært ved at se "fidusen" i at reklamere med "vores priser slår alle" når de så er 3 uger om at levere, og de skal ha' en formue for at levere.
Jeg har lige oplevet det, med et vindue, jeg skulle have skiftet, på nettet var der 8 ugers leveringstid, men den lokale glarmester, kunne klare det på 2 uger, for en "merpris" på 300,-

Selvfølgelig kikker jeg på pris, men jeg har en håndfuld nethandlere som jeg hele tiden vender tilbage til, da de hele tiden beviser ar de er stabile.

Ikke  for at hænge Bygma ud, men jeg er rystet over at de skal have det dobbelte for en Skill rundsav, i fohold til hvad jeg skal give på nettet, og her tale vi ikke udenlandske nethandler.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Interessant indlæg der Pink!

Men det kan vel ikke undre nogen at Bygma skal have mere for en Skill rundsav - end en netudbyder!

Når nu Bygma har tilbud på Bosch rundsave i denne uge! .o)

Hvilke byggematerialer køber du på nettet - (om jeg må spørge?)

For det er jo lidt mærkeligt at JEG til hver en tid kan købe f.eks. træregler billigere hos min lokale XL-byg end jeg kan finde dem på nettet.
Og uden leveringstid. Jeg låner blot en trailer hos XL og kører hjem med dem! Smart ikke? :o)

Jeg har mest købt Makita værktøj, i den lokale tømmehandel.
Man skal jo ikke bare rive varen ned fra hylden, og så gå til kassen, så er det sikkert ikke billigt.
Men få fat på en af dem der har med elværktøj at gøre, så får man en mere konkurrencedygtig pris.
Som ikke findes mange kr. billigere i Danske nethandler, og jeg vil nu helst have værktøjet i hånden inden køb. 
Dem som opnår store rabatter ved den lokale tømmerhandel, er vel dem der køber en masse der, eller er bygningshåndværker og kommer jævnligt i butiken. Ved ikke hvor meget man skal købe for, før man med god ret kan tillade sig, at bede om mere rabat end de 10% som vist er standard hvis man har konto.
Har ikke selv købt trælast på nettet og ved ikke om det virker godt med hensyn til levering, men ville være rart at høre andres erfaringer.
Har købt ventilation via nettet, fandt det billigste sted, men måtte vente længe på varerne. Til gengæld har jeg købt lidt eldele online, det virker perfekt og fri levering.
Har en gang sammenlignet priser på det jeg hentede i den lokale tømmerhandel og en tilfældig nettrælast. Der var ca. 30% at spare på nettrælasten. Det var i dette tilfælde en lille smule isolering plus nogle andre småting, totalt for knap et par tusinde.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis