Kalk filter der virker_har desuden reduceret mit skæl

 

Hej Alle
Vi bor et sted med meget hårdt vand. Det er et nyt hus og vi besluttede fra starten at montere en elektronisk kalkspalter kaldet AntikalkPro Family. Den virkede kun i meget ringe grad. Vi har efterfølgende købt "FITaqua Wasserfilter gegen Kalk Duschfilter Dusche Bad" på ebay.

U:GB:3160">http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370344895908&ssPageName=ADME:LU:GB:3160
De passer fint til standard ½ " udgang fra blandings batteriet i bruseren. Det skal bare skrues på så rimeligt idiot sikret. De skulle tage ca. 5000 liter vand og skal så skiftes igen. Skulle holde mellem 6-12 mrd, men mon ikke det er hvis man er en enkelt person. Pris 150 kr. Udover at brusekabinen ikke længere bliver svinet til med kalkfri, har det hjulpet enormt meget på mit skæl udslæt i hovedbunden og dele af ansigtet som jeg har døjet med i mere end 10 år. Jeg kunne mærke en forskel på vandet med det samme og efter tredje vask en forskel på mit udslæt. Jeg kan ikke anbefale det nok. Kan også se man kan få lignende filter til vaskemaskinen og opvaskemaskinen. 3 stk til ca. 470 Euro. Så pænt dyrt. De skulle kunne klare 12.000 liter vand hver.

Håber det hjælper folk derude

vh

Jannik


vh
Jannik
Hej Alle Vi bor et sted med meget hårdt vand. Det... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Solgt fra en tysk onlineshop på eBay? Nah, mon dog.
Skrevet af pilehave på 04 mar 2013 12:57
Solgt fra en tysk onlineshop på eBay? Nah, mon dog.


tjah, de har jo også brug for lidt reklame ... fleggaard og mange andre reklamerer jo også i Danmark for deres forretninger i Tyskland ...


Nu ved jeg så ikke hvordan lovgivningen er mht sådan nogle kalkfiltre, om de skal godkendes for at må indsættes i drikkevandssystemet - i så fald kan det jo være en logisk forklaring på hvorfor de sælges fra en butik i Tyskland, hvis lovgivningen er mere lempelig der ...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

@ Don John!
Det er en meget fin signatur, du har der!

Hvortil jeg kan spørge: "Jamen er det ikke lige netop det vi har?"

Jeg bliver sgu helt bange!

Med venlig hilsen
ktm

 

Efter grundigt at have testet filteret snart 1 år (påmonteret den ene brusekarbine og ikke i den anden ). Tror jeg ikke længere på effekten af filteret. Enten holder det meget meget kort tid eller også så vi min første vurdering forkert. Har målt hårdhedgraden gentagne gange og der er ikke forskel på med og uden filter.
Venlig Hilsen
Jannik 

vh
Jannik
Skrevet af Jannik1000 på 17 aug 2014 10:28
Efter grundigt at have testet filteret snart 1 år (påmonteret den ene brusekarbine og ikke i den anden ). Tror jeg ikke længere på effekten af filteret. Enten holder det meget meget kort tid eller også så vi min første vurdering forkert. Har målt hårdhedgraden gentagne gange og der er ikke forskel på med og uden filter.
Venlig Hilsen
Jannik 
Hvis det omtalte filter skal fjerne kalken fra vandet vil det ophobes i selve filteret.
Alternativt kan man også forsøge og omdanne kalken til noget andet. Det er der mig bekendt vist ingen der har haft held med endnu, her dags dato.  

Men vil folk gerne tro er det da alletiders mulighed for at smide penge væk, og det lier en ægte JYDE naturligvis ikke.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Jannik, hvor lang tid går der i mellem filterskift ? Mvh steen

steensk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis