Varme pumper

 Jeg har bare bemærket at de fleste udedele af varme pumper for det meste monteres på Nord siden af hust.
Det syntes jeg er lidt ulogisk da der altid vil være varmere på Syd siden af et hus.
Så hvorfor er det sådan ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må nok være en tilfældighed , øst er syntes jeg, det bedste sted så er udendørsenheden i læ for vestenvinden og dermed regnen og får varme fra solen om morgenen når det er koldest , og der kan også være 2-3 gr.C temperatur forskel mellem montering i jordhøjde og 2m , men det er de små marginaler vi snkker om...............
  

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der som sådan ikke noget der siger at en varmepumpe SKAL monteres på nordsiden.

Men temperaturføleren SKAL altid monteres på nordsiden. det gør man med alle typer af udefølere
både til kedelstyrring, fjv ovs.

Grunden til dette er at energikilden (kedel, varmepumpe mm) skal kunne levere den ønskede temperatur
med udgangspunkt i styrringens varmekurve ved alle forhold. Derfor skal føleren side på det koldeste sted og det er altid nordsiden af et hus.


MVH

Clarkson
Udedelen til varmepumpen omsætter så store luftmængder, at det er uden betydning på hvilken side af huset den er anbragt. Vi taler om mere end 1000 kubikmeter pr time.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg takker for svarene, så lærte jeg lidt mere igen igen.
Mon ikke også at støjen har en betydning for folk, iforhold til terrasen. (ikke at jeg selv synes, at den er høj).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis