lazy jack

Hi her på LDS,

Vil meget gerne selv lave en lazy jack til sejlene på min båd.
Er der nogle herinde som ved noget om målene og design til sådan en?

Mvh, Hugo
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der altså ikke nogen faste mål på, og ja du kan sagtens lave det selv. Det har jeg gjort af 6 mm. faldline diverse nylon kouse og et par blokke lige under salling hornene.
Skrevet af Håndværkeren på 01 mar 2013 11:24
Det er lige netop sådan jeg har lavet det
Det regnede jeg også med Håndværker, men vidste at der var tegninger på den side og tror det vil hjælpe spørger



Kun en tåbe frygter ikke haven
Skrevet af jakob356 på 01 mar 2013 15:56
Med lidt almindelig skolegeometri kan du sagtens selv regne ud, hvor lange de skal være.

Jeg har også lavet mine egne, der er spændt op i et eller andet spilerfald el.lign. på forsiden af masten, jeg alligevel ikke brugte, så de kan slækkes/strammes fra cockpittet. De går til under salingshornene.
Det er endda superdiscoutudgaven uden blokke, men bare med løkker. De bliver tjekket for slid hvert år, når riggen kommer ned.

Det fungerer ganske udemærket og kostede 0 kroner :-)

Har prøvet at vedhæfte min "arbejdstegning", som de endelige vist blev lidt anderledes end, men nogenlunde samme princip.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Takker for de mange svar, så kan jeg gå igang og blive færdig inden båden kommer vandet igen. Og så bliver det også nemmere at samle sejlene efter turen.

Mvh, Hugo
Fundet denne link på youtube, også en smart løsning

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=P_0q_n3tf3s&feature=endscreen
Det væsentlige er at du slipper for at sejlet lægger sig ud over dækket når du lader det falde, og som du selv skriver, er det meget nemmere at samle. Jeg slår lige et par sejsinger om sejlet og så på med oversejlet hvis jeg ikke skal videre næste dag.
Takker igen for alle indput, glæder mig til en ny sejlseason. Som gerne må starte meget snart. Det kribler i kroppen at komme ud.
Og afprøve min nye lazy jack ;o)

Har dog en lille skade i skroget under vandlinje som skal laves først, så er nødt til at vente til det bliver lidt varmere i temperaturen.

Mvh, Hugo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis