Tegl eller beton

Hej

Vi skal have lagt nyt tag. Da det nok er prisen på henholdvis engoberet sort tegl og behandlet beton der kommer til at afgøre, hvad vi vælger. Vil jeg høre om der er nogen der kan sige hvor stor prisforskel vi skal regne med på de 2 typer. Det drejer sig om en tagflade på ca. 150 m2.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beregner :

http://www.dansktagteknik.dk/00007/

http://www.tagberegner.dk/ver2-0-4/[email protected]&adgangskode=silvan&suspendstarkip=true

Hvis du søger på beregner tag kommer der flere op.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vi fik også i sommers nyt tag på. I starten valgte vi også betontagsten, men efter at have snakket med op til flere der havde været kede af at have valgt beton, fordi de efter få år blev grønne og grimme (ved ikke hvilken kvalitet de havde valgt) valgte vi i sidste øjeblik at få engoberet tegl på. Vi valgte teuto optimax, og prisen for denne ændring mener jeg var 12000-13000 plus moms. Skal dog siges at vi nåede at ændre mening inden tømren havde bestilt materialer heldigvis :-)
Vi har nogenlunde samme kvm tag som jer.

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Mange tak for info, det vil jeg prøve.

Mvh
tina

Tusind tak for svar, vi skal i hvertfald lige have vores tømmer til at give en pris på engoberet tegl inden vi beslutter os. Men det er helt klar også den vi helst vil have. Synes det er svært når man ikke har forstand på den slags, og her i vores område bliver nye huse bygget med sort beton, det ser rigtig flot ud, men hvordan mon det ser ud om 5-6 år Heldigvis har vi ikke sagt endeligt ja til tilbuddet med betontag.

MVH

Tina
ALt forarbejdet i forbindelse med udskiftningen er det samme, så alt afhængig af hvilken betonsten der sammenlignes med kan prisforskellen være stor. Udover det er der også stor forskel i kvaliteten på en engoberet tegl. Hvilke typer sten er der tale om ? Er det en Benders Dobbelt S og en Nibra, er der jo stor forskel, men er det en B&C Protector og en Raw Romerfals er det tæt på at være samme pris.

http://www.lyrk.dk
Annonce
Tak for svar, det der er foreslået er en B&C dobbelt S selvrensende beton tagsten, jeg ved ikke om det er B&C Protector?
Den teglsten vi har kigget på er Jacobi z5 gammel sort engoberet.
Jeg ville nok umiddelbart foreslå en IBF Dobbelt S, min erfaring er at kvaliteten på stenen er lige så god som den lidt dyrere Protector fra B&C. Men hvis i har penge til det, vil jeg helt klart foreslå en rigtig tegl. Jeg kan se i kommer fra Fyn, i skal da være velkommen til at få et skarpt tilbud fra mig på taget også.

http://www.lyrk.dk
Vores var en IBF dobbelt s kontra en teuto optimax.. har lige hevet de 2 prisoverslag frem, kan se at prisforskellen var de 12000, men det var inkl moms..

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Alletiders, det bliver også tegl, der bliver lagt her når det ikke er dyrere, det er trods mange år det skal ligge, så synes ikke pris forskellen er stor i forhold til hvad det hele samlet koster tak for hjælpen
Ja, helt klart tegl.

Betontagsten bliver hurtigt patineret af mos og alger, også i den "selvrensende" med mindre man vælger climalife som eneste betontagsten kan holde sig selv algefrie det meste af sin levetid, samtidig med at den renser luften for drivhus gasser.

Har faktisk tidligere skrevet om forskellene mellem beton og lertegl herinde også, samt på  min hjemmeside, hvis andre vil sammenligne beton og lertegl.

Generelt er prisforskellen mellem disse meget lille når man tager den samlede entreprise pris i betragtning, så er et dumt sted at spare i forhold til den væsentligt bedre kvalitet man får, samt et pænere tag efter min vurdering.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis