mus i motorrum...

 Et familiemedlem har haft ubudne gæster i bilen.. Det drejer sig om en citroen c3, hvor mus eller rotter har gnasket ledninger,gummi,sprintlerslange mv. Jeg har fået ledningerne splejset og alt er ok igen. Men desværre har ekskrementerne efterladt en dårlig lugt i varmeapparat og og kabine. Er der en venlig sjæl herinde der ved om pollenfilter er muligt at skifte eller rense. Jeg vil jo helst selv gøre det
   - og hvad kan jeg vaske/desinficere motorrum med... Har selv tænkt rodalon-eddike-eller klorin, efter rengøring med motorrens..
    Vh. Carsten

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen i klubben! Vores kat pissede i bilen og vi måtte skifte bil! Pollenfilteret kan nemt skiftes - alt efter hvilken bil du har. På en del biler skal man have torpedopladen af for at skifte. Rodalon i uhæmmede mængder kan måske hjælpe

 

Du kunne også prøve, når pollenfilteret er væk, at rense det på den måde og med det, man renser AC-anlæg med, nemlig at spraye et rensemiddel ned igennem varmeapparatet med blæsermotoren kørende for fuld knald.
Det vil kunne erhverves hos autorelaterede detaillister og må formodes ikke at være alt for giftige for din krop.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er du sikker på at det er mus ?
Det mest sandsynlige er at der er en mår, de elsker gummislanger og ledninger.
Taler af erfaring, har været der 2x inden for et par år. Den sidste mår boede på loftet over
værkstedet. Jeg fik den til at forsvinde ved at spille musik døgnet rundt.
3 uger efter var den på loftet over stuen da der midlertidigt var fjernet et par brædder
i gavlen, samme tur med musik og det hjalp.
Hvis du googler mår i motorrum vil du finde mange oplysninger.
Via et link fandt jeg ud af at T. Hansen sælger et produkt mod mår, men køb det ikke, det er
er noget fedtet stads som dyret angiveligt ikke bryder sig om at på på poterne, men skulle
hilse fra mekanikkeren og sige at han heller ikke bryder sig om at blive klistret ind i det
stads. Tilbage er der hjortetakolie som efter sigen lugter helt vildt, men det gør ikke
fornøjelsen bedre. Så prøv at se om du ikke kan lokalisere hvor dyret bor og så sørge
for at genere den ved at blokkere ind- og udgange.

Held og lykke med projektet

Bjarne

 

Tak for svar - om det er mår eller rotter ved jeg ikke, men gætter på rotter efter størrelse og mængde afføring. Har lige renset godt med rodalon og spulet med vand. Det næste bliver plastikken der dækker rummet under viskermotor mv. så kan jeg måske få renset filter og luftindtag, som det nævnes her. Jeg håber ikke skurkene har været helt derinde også..
Venlig hilsen

 

Jeg er én af dem, som passer Odense Kommunes ca. 170 Citroen C3-biler. Gentagne gange har vi fundet hasselnød-skaller i motorrummet på disse biler (Sikkert fra mus).

Ledninger m.v. er dog på ingen måde blevet angrebet af de kære dyr.


Jan Mogensen

Automekaniker

Skrevet af [email protected] på 17 mar 2014 18:39

Jeg er én af dem, som passer Odense Kommunes ca. 170 Citroen C3-biler. Gentagne gange har vi fundet hasselnød-skaller i motorrummet på disse biler (Sikkert fra mus).

Ledninger m.v. er dog på ingen måde blevet angrebet af de kære dyr.

Monstro ikke det er Egern. En mus uden en nød har i forvejen uhyre svært ved at entre et mororrun. Med en nød vil jeg anse det for en umulighed. Men det kan tandmærkerne på skallerne nemt afsløre. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Og så eeeelsker de siliconekabler

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis