Dur olie baseret undervognsbehandling til skoda ???

Jeg mener at have læst at der ikke må bruges olie basseret produkter til undervognsbehandling af skoda, er der nogen herinde der ved noget om det ??
Det var en skoda forhandler jeg snakkede med i dag ang. undervogns behandling af en skoda citygo hvor han sagde til mig at den ikke måtte behandles med pava P 400 dette er et olie/voks produkt men deres p 600 kunne muligvis bruges da det er et voks produkt men det er ikke godkendt til skoda biler.
Håber at der er nogen herinde  der ved  noget.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor bruge Pava, hvis det er tvivlsomt om det er velegnet?
Kan din Skodaforhandler ikke anbefale et andet fabrikat, af rustbeskyttelse.
Mon ikke denne omsorg for dig, nærmest skyldes, at den flinke skodda-sælger hellere vil tjene pengene på dig selv?
Prøv selv at påføre lidt af produktet, eller noget tilsvarende og se, hvordan det reagerer.

For en 10-12 år siden købte min gode ven en spritny Mazda MX5. Der var rustgaranti på vognen, og han fik at vide, at han endelig ikke måtte rustbeskytte vognen, da garantien ellers ville bortfalde.
Vi drøftede situationen frem og tilbage, og vi blev enige om, at det måtte være noget dumt vrøvl og inden den førstkommende vinter, blev vognen naturligvis rustbeskyttet.
For et par år siden døde han, og jeg stod for salget af bilen for enken, og ved gennemgang af bilen, viste det sig, at den overhovedet ikke var bare overfladerustet. De samme biler har det værste ry for at være nogle rustkasser, der skal have gennemført omfattende rustreparationer.
Tag det meget afslappet, hvad den slags salgsgutter pådutter dig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Nu ved jeg ikke nøjagtigt hvad disse udmærkede Skodaer en imprægneret med, men formodentlig en voksbehandling i hulrummene og der skal det være noget der ikke størkner, men det gør Pava, Dinitrol og hvad de nu hedder heller ikke til det formål. Det er noget andet med udvendig behandling (slidlag), der skal være anderledes
robust. Derfor forskellige materialer til forskellige formål.
I England har man i mange mange år haft voksmidler til indvendig behandling, incl. salg af udstyr til gørdetselv - markedet.
Jeg kan ikke indse, der skulle kunne ske noget skadeligt ved at påføre sin bil de rette produkter de rette steder, men selvfølgelig vil en forhandler gerne være med til fremmedgørelsen overfor hvad der skulle være dagligdags omgang med ting som en bil.



mvh

 varmetossen

Jeg spurgte FDM's teknikere om det samme i 2005, og de havde ingen betænkeligheder ved at kombinere hvad som helst.

MVH Leo

Skrevet af bufasolsen på 27 feb 2013 22:39
Jeg mener at have læst at der ikke må bruges olie basseret produkter til undervognsbehandling af skoda, er der nogen herinde der ved noget om det ??
Det var en skoda forhandler jeg snakkede med i dag ang. undervogns behandling af en skoda citygo hvor han sagde til mig at den ikke måtte behandles med pava P 400 dette er et olie/voks produkt men deres p 600 kunne muligvis bruges da det er et voks produkt men det er ikke godkendt til skoda biler.
Håber at der er nogen herinde  der ved  noget.

Hej
Spørg på "skoda.dk" eller "skoda klub danmark" eller FDM hvilke produkter som Skoda godkender.
Det er vigtigt, da rustgarantien ellers bortfalder.
Jeg ved at der findes produkter som godkendes af Skoda
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis