Ventilator til solvarme anlæg af dåser

Jeg påtænker at lave et solvarmeanlæg til garagen, som så mange andre har lavet. Anlægget skal ligge på taget, så jeg skal have flyttet varmen et par meter.

I den forbindelse har jeg kigget på hvilke muligheder der måtte være.

Er der nogen der ved om disse ventilatorer med solceller på ville kunne flytte denne luft.

http://biltema.dk/da/Bat/VVS/Ventil...eri-25518/

http://www.harald-nyborg.dk/p9089/solcelle-ventilator

Det jeg allerhelst ville var at have et lille 12V motorcykel batteri, der forsynede en fornuftig kraftig blæser. Batteriet skulle så hele tiden lades af en solcelle, men jeg syntes det er lidt uoverskueligt at finde en solcelle, der ikke er al for dyr.

Eller skal jeg ud i noget helt andet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal ud i noget andet, du skal have en solcelledrevet ventilator, der er ingen fidus i at den kører når solen er gået ned.
Så du må finde et firma der forhandler den slags ting.
hejsa DaPrince

du har set mit indlæg med min enhed, så du har lidt inspiration der
men for lige at kommentere dine blæser: De giver for lidt flow !!!
selv en rimelig 120mm blæser (ikke toppen af poppen) giver langt over 100m3/timen
køb nogle fornuftige blæsere og en solcelle (evt pm mig så skal jeg hjælpe med links til der hvor jeg har købt mine)

/poul

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**


Skrevet af Seti på 28 feb 2013 19:23
hejsa DaPrince

du har set mit indlæg med min enhed, så du har lidt inspiration der
men for lige at kommentere dine blæser: De giver for lidt flow !!!
selv en rimelig 120mm blæser (ikke toppen af poppen) giver langt over 100m3/timen
køb nogle fornuftige blæsere og en solcelle (evt pm mig så skal jeg hjælpe med links til der hvor jeg har købt mine)

/poul



Hej
Du må som også gerne sende mig en pm med de links
Det nemmeste er at tage strømforsynings blæseren fra en strømforsyning fra en gammel computer.
Den kører også 12 volt og er gratis, alle har en gammel computer stående, jeg har også monteret en 12 volt, stabil modstand så solcellerne ikke leverer over de 12 volt.... så blæseren ikke bliver brændt af.

Hilsen Brian Låsesmed.
Brian gir det billigste svar :-)
brug evt. en 12volt /5volt strømforsyning afhængig af hvad blæseren bruger
der findes styringer på markedet der måler temperaturen i røret og tænder så blæser afhængig af
hvad den er sat til ...... men de er ikke helt billige

hilsen
Dennis


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis