Jeg mangler et savbord

Hej,

Jeg mangler et bord eller en arbejdsbænk til at save plader på med min dyksav m. føringsskinne. Jeg har set, at man kan købe nogle arbejdsborde/arbejdsbænke med hulplader og tvinge-mekanisme, som f.eks. Wolfcraft Master 200. Jeg synes bare, at de er alt for små, hvis pladen f.eks. er 2x1 m. Jeg har tænkt på selv at lave noget med nogle bukke og så 4 lægter med hak-i-hak samlinger, som danner en ramme oven på bukkene, men måske er der nogle der har en bedre løsning? GDS eller købe er underordnet, bare det fungerer. Kravet er at emnet skal kunne fastspændes, og det skal kunne skilles ad eller klappes sammen, når det ikke bruges, da jeg kun har et mindre hobbyrum i forbindelse med garagen. Præcision er vigtig, da det skal bruges til snedkeri.
Hvad bruger I andre?

Selvfølgelig kan man bare smide pladen op på nogle bukke, men fastspændningen volder altid lidt problemer og jeg ender med at bruge uforholdsmæssigt meget tid på at stille an, inden jeg kan begynde at save.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg skal save i hele plader, plejer jeg bare at ligge pladen på nogle strøer.
Jeg synes ikke det er nødvendigt at fastspænde pladen, men jeg spænder føre skinnen, fast med de tilhørende tvinger, og indstiller savdybden på dyksaven, så den kun lige går igennem pladen.
Det fungere fint for mig, men saver man meget, vil det da være en fin ting, med nogle bukke og lægter, som kan samles til en stabil enhed.
Det er da helt klart et oplagt gør det selv projekt 
Hej.
Sig mig sidder I aldrig og stener youtube i de sene timer. Der er mange åndede ting, men også mange nyttige.

Prøv denne : Tom Whalleys Wood Shop

Har selv på det seneste fået inspiration Til en oliebrænder, en ovn der kaldes rocket heater i det engelsktalende og senest elektrolytisk fjernelse af rust, mest på småemner, værktøj o.l.



mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis