farvet beton

satser på det er den rette tråd. men hvordan gør jeg hvis jeg vil farve beton?? vi snakker ikke almindelig grå, men evt hvid beton, der bruges hvid cement og strandsand, der er vasket og titanhvid vil jeg mene og til sort beton er det grå beton der tilsættes oxydsort

men hvordan laver jeg f.eks rød, lime, blå og lilla beton. jeg har haft succes med at lave orange beton, det kan ses 
her
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103825586371762.12294.103542226400098&type=3

eller her 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.122428541178133.32871.103542226400098&type=3



men det er ved at sjusse mig frem og jeg har lavet noget rødlig beton, men så var der tilsat for meget "ukurant" materiale så det er meget langsom tørrende og det bliver for porøst.

så er dernogen der kender til hvordan jeg blander dette eller hvor jeg kan søge info om det.
jeg kan ikke lige spotte noget på nettet.



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke farvet beton laves på samme måde som farvet mørtel!
Der jo kan indfarves til mange kulører!

Men hvis du selv vil til at rode med de forskellige kemikalier så melder jeg pas!
Jeg har sidste år lavet noget sort beton, da jeg skulle fylde en revne mellem en ny og en gammel flisebelægning.
Jeg blandede sort farve pulver som jeg havde købt hos Mors maling i almindelig beton... jeg må så indrømme at overfladen er begyndt at smulre, om det er blandings forhold, frost eller vejsalt der ødelægger det ved jeg ikke, men jeg tvivler på det holder mere end et par år mere.

Det svære i at ramme en farve, kunne jeg forestille mig er det samme som at blande maling, det ændrer sig jo en del når det tørrer.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan købe jordfarver i pulverform. Det burde være uskadeligt i blandingen. Har set, særlig i Ungarn, man pudser et råhus op i farvet mørtel i forskellige farver og nuancer og det ser rigtig godt ud.

mvh

 varmetossen

Hej.
Her er et - ikke helt godt - exempel på et råhus i Tokaj i Ungarn. Det er blevet pudset op i farvet mørtel og det sparer jo en arbejdsgang.
(Der er dejligt at være ude, det er godt langt østpå og kendt for sin gode vin)

PS originalen er ikke uskarp !

mvh

 varmetossen

tak alle sammen jeg har kontaktet nogle af de firmaer der laver farve og fået den fornødne hjælp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også