Murstensvæg i køkken.

Hej.

Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg går med tanker om at bygge en murstensvæg op af den nuværende betonvæg i køkkenet.

Jeg tænker at dele murstenene på langs, så de ikke rager så meget ud fra væggen. Kan dette gøres med massive mursten?

Mit andet spørgsmål.

Når jeg begynder at stable stene, er det nok så kun at have mørtel i mellem, er skal jeg også bruge noget til at binde/lime dem til væggen, så de ikke pludselig vælter?

Håber der er nogen der kan og vil hjælpe med nogle svar.

Mvh.

David.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør nok bruge nogle murbindere af en art, som du fæstner i betonvæggen, og ligger ind i mørtlen mellem stenen. Så væggen ikke kan vælte.
Du kunne måske også bruge Denne her løsning, med mindre vi vil have en rigtig murstensvæg.

Jeg ved at man på et tidspunkt kunne købe "skaller" af mursten som var et par cm tykke, de blev brugt en overgang til at beklæde blandt andet gasmeton huse med. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, dem har jeg godt kigget på.
Men synes de er alt for dyre, og så ku det også bære federe at ha noget man selv har lavet fra bunden.
Men tak for svaret.
Hvis det kun er for at få en tyndere væg kan du vel skære dem over med en vinkelsliber og den rigtige skive, men du skal have god tid og en god vinkelsliber samt skiver..
Je_ns:
Ja okay, det var lidt en anden pris end dem jeg har kigget på.

Pizzabager:
Ja, det var også en mulighed. Men ja kræver meget tid inden jeg kan begynde på at sætte dem op.
Hvad med at genbruge gamle renset mursten, man kunne få et fedt spil i farvenuancer.
De kan vel fås til afhentningspris, hvis du selv renser dem.
Man kan faktisk godt købe murstensskaller skåren af gamle mursten.
http://
www.gamlemursten.dk/produkter/murstensskaller


At tør skære i mursten med en diamantklinge, er ikke noget problem, men det sviner helt utroligt.
Man skal nok over i noget vådskæring ?

Men det nemmeste vil da være, at mure en ½ stens væg op, hvis der er plads til det.
HenrikC:
Har faktisk kigget på det. Der findes noget der hedder genbyg.dk her på Amager. De skal ha mellem 7 og 20 kr pr sten. Vil også helst ha genbrugssten, da jeg tror det vil gi et federe finish.

Je__ns:
Ja, det vil ta en krig, og svine af helvedes til at skære dem.
Der er plads til at mure en væg op der er ca 5 cm dyb. Læste bare en sted om at man ku lave en ridse på to flader op mod hinanden, og så flække dem med en mejsel. Men ku godt tænke mig at høre hvis der var nogen der havde prøvet det, og deres erfaringer.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis