Badeværelsesdør buer

Hej derude

Efter at have renoveret mit badeværelset, blev det afsluttet med en ny dør + karm.
Døren er købt i Bauhaus og er en SWEDOOR, glat massiv stable.
Til vores store ærgrelse, var døren buet da den blev sat på, så vi kunne knap lukke den.
Heldigvis viste Bauhaus god kundeservice, og vi fik en ny dør af dem.
Den nye dør var snorlige og fungerede helt perfekt.
I går opdager jeg så desværre, at denne dør efter en lille uge nu også "bøjer", næsten en hel centimeter på midten.
Så nu står vi igen med problemet, at vi ikke kan lukke døren.

Mit spørgsmål: Er det fugten fra bruseren som forårsager dette?

Vi har mekanisk udsugning i loftet og vindue som åbnes hver gang bruseren anvendes.
Så jeg ved næsten ikke hvilke foranstaltninger man kan gøre for at undgå dette.
Det skal nævnes, at badeværelset har stået færdigt i knap et år efterhånden, og døren først for nylig er blevet skiftet.
Den gamle dør, som var noget af det billigste pap man kan komme i nærheden af, tog ikke skade eller blev buet...

Hej derude Efter at have renoveret mit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Delcasper

Hvis du skal ud og købe en vådrumsdør - så bør Sweedor enten betale for den eller refunderer dig prisen for den du allerede har købt.

Swedoors svar et typisk forsøg på at snakke sig bort fra ansvaret.

Men det de faktisk indrømmer er døren ikke er velegnet lige i dit tilfælde.
Men fremgår det af deres hjemmeside, brochure eller specifikationer i øvrigt at den dørtype IKKE er velegnet. Som vådrumsdør!

NEJ, det gør det ikke!

Hvordan kan det i øvrigt være at de udskifter den først monterede dørplade uden vrøvl?
Hvorfor fortællere de ikke allerede på det tidspunkt at dørtypen ikke er velegnet til formålet?

Du bør simpelthen få Sweedors servicemontør til at kikke på døren!

Du har en god sag!
Sitting Bull: Jeg har også søgt internettet igennem efter en forklaring på vådrumsproblematikken uden held. Problemet er, at jeg har købt varerne hos Bauhaus, så det er vel reelt dem som står med ansvaret?

I forhold til den første dør, så ringede jeg ned til dem (Bauhaus) og fortalte dem om problematikken. De bad mig om at komme ned og få byttet døren. Her kan vi så være fuldstændig enige om, at det vidner om en inhabil sælger, siden vedkommende ved indbytningen ikke kan berette om fugtproblemer, men det kan så ligeså godt være fordi, Swedoor ikke har skrevet det nogen steder.
Jeg tvivler stærkt på, at jeg får en servicemontør ud og kigge på det (vil dog forsøge), men som jeg skriver højere oppe, så vil jeg i første omgang få udsugningen til at virke igen, og så vil jeg nok få byttet døren _endnu engang_ i Bauhaus, og så må jeg ellers håbe det holder.. Det kan heller ikke passe, sådan en dør ikke kan modstå fugten.. Alternativt skal jeg ved 3. montering få sat et hængsel på i midten af døren, så udbøjningen ikke kan ske nær så nemt...
Jeg har jo ikke sagt at det ville blive nemt! .o)

Kun at du skal holde fast i de argumenter der taler til din fordel.
Og det er korrekt at når du har købt døren i Bauhaus - så er det dem du skal klage til.

Men hvis bliver for trælse at have med at gøre så er der jo intet der hindre dig at "køre uden om dem" og holde Sweedor op på deres forklaring!
Altså den sludder for en sladder fra: Mvh Rasmus, Swedoor"


Altså. Hvorfor byttede Bauhaus døren?
Var det fordi den havde en produktionsfejl eller fordi den var uegnet til formålet!?

Jeg tillader mig at kalde både vedkommende i telefonen (Fra Bauhaus) og vedkommende i "informationen" (I Bauhaus) som ikke fagkyndige indenfor området.
Så jeg tror, de byttede døren for at spare diskussionen. Men vil så sige, at den første dør var pivskæv allerede inden den blev monteret. Så der var ikke noget at komme efter.
Da vi ankom til Bauhaus, blev vi bare bedt om at sætte døren ved disken og så hente en ny. Der var ingen som inspicerede døren.
Nu er tråden her ret gammel men tillader mig alligevel at komme med et mulig input

Jeg har præcis samme problem og min teori er at døren lukker så tæt at der derfor ikke kan komme frisk luft ind, som skal erstatte den luft en ventilator suger ud.
Det skaber derfor en mindre undertryk i badeværelset.
Da luften jo skal ind et sted fra, tænker jeg at det (kombineret med den meget fugtige luft) gør at luften søger ind i top og bund af døren, og at det derved "trækker" i dørens top og bund.

Løsning (tror jeg) er at skabe mulighed for at ny luft bedre kan komme ind, f.eks via en luftspalte under døren, via nogle huller man bore i døren eller lign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis