Terpentin-/fortynderlugt fra kloak

Kom ud i køkkenet her for lidt siden og blev mødt af en meget stærk lugt der var meget lig lugten af terpentin/fortynder eller lign. opløsningsmiddel. Kunne også konstatere samme stærke lugt ude på badeværelset ... Det skal lige siges at jeg ikke selv har brugt opløsningsmidler lige som jeg heller aldrig kunne finde på at bortskaffe rester ved at hælde dem i kloakken.

Mit spørgsmål er nu, kan det passe at jeg kan lugte det hos mig hvis en nabo har hældt noget i kloakken? Det skal lige nævnes at jeg bor i egen villa ... Har aldrig før oplevet det. Hvordan forholder jeg mig til det hvis lugten ikke forsvinder ved lidt udluftning og er det noget jeg bør/skal melde, og i så fald til hvem?

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis dine vandlåse er i orden, burde du ikke kunne lugte noget inde i huset.
Det er vel ikke diesel lugt, selv små mængder kan være gennemtrængende, og aftager langsomt.
ved at der er problemer med en vandlås på badeværelset og at det af og til lugter fra den, men har aldrig før været ude for det i køkkenet, men har ikke været hjemme et par dage og brugt vasken der, så måske den har værret tørret nok ud til at der kunne snige sig lidt duft op ...
kan ikke helt udelukke at det er diesel, men synes bare ikke at huske at diesel har helt så skarp lugt ... og kunne jo også bedre forestille mig hvis der var et svin der har malet og så renset pensler i terpentin/fortynder og så bare skyllet det ud i kloakken. mener heller ikke umiddelbart der er nogen lige i nærheden af mig på gaden der har kloak i indkørslen så der kunne være spildt lidt der som så er løbet i kloakken, og det ville jo i så fald også løbe til regnvandet og burde jo så ikke kunne lugte indenfor ... uanset hvad så er det sgu bare træls og vedkommende der har lavet sådan en svinestreg burde have et hårdt los i løgene!

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Hej har selv prøvet det samme, da vi boede i lejlighed, det var i stuen.
og ude i gården var der et afløb med rist. hvor en ung mand havde hældt rest benzin fra sin knallert, ned i.
det stank inde ved os i en uge!
jeg fik en god snak med den unge mands far!

men vi havde altså vand i vores låse.


men prøv og spørg naboer, om de har mærket til noget :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Med venlig hilsen
KS Vest ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også