Wedi eller multiplade bruseniche og indmuring af badekar

Hej Alle

Jeg skal til og lave brusenichen og indmurebadekaret.

Jeg havde egentligt forestillet mig at anvende multiplader men faldt så over Wedi-multiplader. Og forestiller mig at man kan lave en tyndere konstruktion med Wedi pladerne.

Hvilken tykkelse af multi- og wediplader vil i anvende til bruseniche-vinge. Den bliver 1 m bred og 2,25 høj, væggen skal beklædes med klinker på indersiden.

Jeg har samme spørgsmål hvad angå indmuring af badekar: hvilke tykkelse af både wedi og mulitplade vil i vælge?




7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må faktisk ikke indmure badekar i dag, da der skal være frit løb fra området under karret med 2% fald til gulvafløb,

Vådrumssikringen skal etableres først over, bag og under badekarret inden du monterer den!

Altså en løs aftagelig frontplade der ikke når gulvet.
Du kan gå ned i 40mm wedi til brusevæggen, men så vil jeg næsten hellere vælge 50mm multiplade pga. Den ikke lyder som pap når du banker på den. Det synes jeg den wedi væg mine forældre har gør.

ligeledes ved badekart ville jeg vælge multiplader hvor der er plads, f.eks. i gavlene, men bruge wedi i siderne måske. multipladen er bare mere robust. så en kombination af de 2 typer må være optimalt.

Elektronikteknikeren
Super, det er dælme hurtige svar, synes heller ikke det er fedt når væggene lyder som pap - kan være man bare skulle holde sig til de solide multiplade af letbeton. Hvilken tykkelse kan man nøjes med i letbeton væg?

Jeg var ikke klar over at man ikke måtte indmure badekar idag. Jeg synes bare badekar med aftagelige fronte er tudegrimme :-( Kan godt være at jeg kommer til at se gennem finger med den regel :-/
Så længe du laver det korrekt må et badekar naturligvis godt indmures.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis