Vinklet skruetrækker?




Kære alle

Jeg skal skift ledning på en timeglas-formet lampe. Fatningen sidder hvor lampen er smallest og hvor jeg skal spænde den nye ledning fast. Da der ikke er meget plads i den del af lampen og på grund af formen på lampen, skal jeg bruge en vinklet stjerneskruetrækker - findes de og i så fald ved I hvor henne? 

Jeg forstiller mig en umbraco nøgle med en stjerneskruetrækker i enden. Der er ca 1 cm plads for enden af lednings-spændet til lampen.

Se evt. billederne

Har I evt andre løsningsforslag?

Tak, 
Anders








15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Anderso på 24 feb 2013 14:33
Kære alle

Jeg skal skift ledning på en timeglas-formet lampe. Fatningen sidder hvor lampen er smallest og hvor jeg skal spænde den nye ledning fast. Da der ikke er meget plads i den del af lampen og på grund af formen på lampen, skal jeg bruge en vinklet stjerneskruetrækker - findes de og i så fald ved I hvor henne? 

Jeg forstiller mig en umbraco nøgle med en stjerneskruetrækker i enden. Der er ca 1 cm plads for enden af lednings-spændet til lampen.

Se evt. billederne

Har I evt andre løsningsforslag?

Tak, 
Anders
Hvilke billeder  ???   Hvor henne  ???   hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Velkommen til LDS.

En vinklet skruetrækker har jeg da vist aldrig set, kan du ikke lave en lille tegning af
en' sådan, og så lave et foto af det du tænker dig, og oploade det her så jeg/vi kan se
hvad du tænker på.

Prøv med et foto af din specielle lampe så vi kan se hvad du sysler med, det kunne
måske fremme forståelsen.

Ps. ved at unbaco nøgler findes med afrundet ender, sådan at tilgængeligheden øges.

Ps. Så lige foto så nå sådan,(foto siger nogle gange eller ret tit meget mere en
skrevne ord) er du sikker på at det er en kærvskrue der er brugt, tænker det er jo da
samlet så kan det vel også skille ad igen.

Har du en gl. skruetrækker du vil ofre på projektet, kan den bøjes, om du har en skruestik,
kan du spænde skruetrækkeren i denne og slå lidt på skruetrækker enden og vinkle den
lidt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for de hurtige svar. Nu burde billederne være med i tråden.

Laver en tegning og uploader den om lidt.

Håber I kan hjælpe.
Så kommer der en hurtig simple skitse af værktøjet. Ideen er en umbraco med en stjerne skruetrækker for enden.
Ok fint det fremmer forståelsen meget, har du et søm der kan bankes eller files i form så
det passer til skruen, og der-på bøje som oven for.

Ellers er der noget der kaldes for en adleid krog i store træk som et bøjet sømt til
ophængning af div ting, billeder oma. den har den form og kan købes i foretninger.

Vanskeligt at se om det er en kærv/unbaco skrue der er brugt.

En unbaco nøgle kan da også slibes/files til i enden.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Hej
Den sorte ting i bunden af "trakten" på dit billede er en trækaflastning, som er skruet fast med en møtrik på den anden side af trakten - du kan løsne den der og så spænde aflastningen og så sætte det hele på plads bagefter !!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det ser ud som om du angriber problemet fra den forkerte ende. Den aflastning på billederne må kunne komme af og skærmen dermed løs. (og selvfølgelig findes der vinkelskruetrækkere til næsten ethvert formål!)


mvh

 varmetossen

ja. der findes linkel skruetrækker.
men de fleste er for høje. til skruen.

den træk aflastning den holdes med en møtrik.
lige en spørsmål. er det for at ungå du skal skille hele lampen ad.!
 
Ja hvis du googler "vinkelskruetrækker" vil du se, at den forhandles af mange.

Men kan du klare at stramme med en spidstang? Den skal jo kun holde dækrosetten på plads, så det er jo ikke alverden den skal strammes.
lars on.

det er af plastik så spidstangen den hville ødelægge gevinden.
i et par nip.!
den skal sikkert bære vægten af lampen.!
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis