Hej med jer på LDS
Jeg er sprit ny på jeres forum og ville lige bruge fem min på at ligge et indlæg op omkring det jeg nu går og roder med for tiden.
Jeg bruger en del fritid som hobby mekaniker på at lave min egen, samt familiens køretøjer og meget
Lige nu har jeg lidt problemer med de biler vi kører i, min kæreste og jeg. Jeg har selv nogle bud på hvad de kan fejle, men hører også gerne jeres mening
Seat Ibiza 3, 6k1 99-01, 1.6, 75HK. (240,000km)
1) Når jeg når til et vis punkt i at træde min bremsepedal ned, giver det et højt "klik" ude fra motorrummet - (Bremserne er skilt ad, kaliber, pakninger, glidere mv. kører fejlfrit - intet at konstateret)
2) Af og til når jeg starter bilen, giver den et mildt brøl som en forkølet elefant der trutter, og lyder derefter fejlfri.
- Til dette har jeg også ved motorstart af og til en helvedes tikken i motoren som om der ikke er olie på - kun lige de første sekunder.
3)Hvad kan i anbefale man renser sin lambdasonde i? - Jeg har før fået konstateret for høj forurening, men en mekaniker rensede den og forureningen var derefter i orden.
4)En meget stram kobling, hvor til det knager fra pedal blokken - hvis man træder den langsomt ned.
Peugeot 106, 1.1. 1996 (250,000km)
Ak ja, en gammel bil med en masse problemer. Her nogen af dem.
1) Ved kørsel kommer der en høj snoren samt ralleren lyd fra højre forhjul, det lyder som en pose sten der rystet - forhåbentlig et leje.
2) Forsædet kan gynge en smule frem og tilbage - det virker til sæde beslagene ikke helt virker længere. - jeg er blevet fortalt man kan svejse det på plads igen - meeeen?
3) Benzinmåler hvor måleren står op hopper op og ned? og nogen gange står stille.
4) En abs lampe der lyser når man kører afsted med speederen trykket ned. lampen stopper med at lyse når man tar koblingen og lader motoren komme ned i omdrejninger - begynder at lyse når man trykker på speeder igen?
Det er noget af det jeg går og roder med lige pt - Har i lyst så kom endelig med jeres bud
Ud over det ville jeg høre om det er muligt at få haynes bøger digitalt?
God aften derude