Tråden er låst

2 hånds fluestang købes.

Med tanke på at udvide fiskeriet, ønskes en 2hånds fluestang, helst klasse 7. Da jeg har en del liner i den klasse.
Måske ikke det rigtige forum, men man ved aldrig !!!!!

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Ville lige sikre mig at du godt er klar over at det ikke passer lige over med liner fra 1-håndsstænger og til 2 håndsstænger.

Mener jeg har en loop blackline 13 fod kl 8/9 og en fladen 14 fod kl 9 til at stå, hvis det kunne have interesse!

Mvh. daniel

hej jeg har dårlig albue og det kniber med den 1 hånds, jeg har, men så skal jeg af med en formue til liner igen, jeg må nok hellere overveje det fluefiskeri.
tak for svar.
erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja det er jo ikke helt nemt så! Hvad type fluefiskeri har du dyrket?

http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/staenger/guideline/lpxe/lpxe-11-7.html

Ovenstående står til 18-22 gram hvilket ca svarer til en klasse 8 i 1 håndsline, så det kunne være en mulighed!

Nedenstående gælder for 1 hånds stænger
AFTM Vægt
1 4-5g
2 5-6g
3 7-9g
4 10-12g
5 11-13g
6 13-15g
7 15-17g
8 18-19g
9 20-21g
10 21-26g
11 26-30g
12 30-36g



Mvh. daniel

Jeg købte en Vision Attack og har prøvet lidt i en P&T, men en gammel skade i albuen gør det svært at kaste ordentligt og ikke ret mange længe. Jeg tænkte derfor, at jeg måske kunne finde en billig 2hånds, men så skal der nye liner til, det havde jeg ikke lige forudset.
Jeg kommer ikke til at fiske ret meget, så 4000 for en stang er langt over, hvad jeg vil investere i sagen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis