Radiator ventiler

Hej

Jeg er så heldig at jeg har fået et komplet system til varmestyring i mit hus forærende af et familiemedlem.

Det var så den gode nyhed.

I mit hus er alle radiatorerne med ventiler på returløbet, ventilerne og termostaterne er af typen FJVR.

De motorventiler som skal sættes på radiatorerne for at styre temperaturen i huset understøtter dog ikke FJVR ventiler.

Lidt søgning på nettet gav det resultat at det ser ud til at jeg kan få mine ventiler udskiftet
med nogen som skulle hedde RA-UR ?

Dette afføder så følgende spørgsmål.

Er det korrekt at RA-UR er en kompatibel erstatning for FJVR ventiler ?

Vil ventilerne som understøtter RAV, RA, RAVL kunne monteres på disse ventiler.

På forhånd tak

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, RA-UR er termostatventiler, hvor vandet løber modsatte vej igennem. Og som navnet siger er det en RA ventil.
Ok, så hvis jeg får en VVS mand til at skifte alle mine FJVR ventiler til RA-UR så vil jeg kunne montere mit varmestyringsanlæg så længe det understøtter RA ventiler ?

PS. Bonus spørgsmål.

Jeg har i mit køkken og bryggers gulvvarme. Ventilerne dertil er monteret i væggen for at undgå at der kommer rør op ad gulvet som besværliggør rengøring.

Der er en alm termostat på og så en hvid rund rondel som skjuler ventilen i væggen. (Kan tage billede hvis nødvendigt).

Ved du om man også kan få den slags ventiler skiftet ud til RA-UR modellen så jeg også kan få styringen til at regulere disse.

 

Går ud fra det er sådan en, som er på side 8.06 her http://dk.varme.danfoss.com/PCMFiles/14/pdf/VVS_Guide_06/Afs08_VVS-Guide_6_2011-DK_H.pdf
Hvis der er kan man ikke.
Det er det.

Nå ja og ØV

Nå men det er der jo ikke noget at gøre ved, så må de bare stadigvæk styres på gammeldags maner.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis